Starta din karriär inom rekrytering!
People in Tech AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos People in Tech AB i Stockholm Det vi på People In Tech gör är väldigt enkelt att förklara; Vi arbetar med människor som arbetar med IT och teknik. Nu behöver vi bli fler som brinner för att hjälpa talanger och specialister inom IT och teknik till sitt nästa steg i karriären.
People In Tech är ett ungt företag som på kort tid blivit en viktig aktör för några av landets mest intressanta arbetsgivare. Här arbetar ett sammansvetsat team av rekryteringsspecialister som via internutbildningar och eget intresse har stenkoll på IT och teknik, som har starkt eget driv och älskar att jobba med något av det mest komplexa som finns; människor.
Vi lyckas främst genom vårt genuina intresse för att skapa personliga relationer, våra effektiva search-processer och kvalitativa matchningsarbete som baseras på kompetensbaserad rekrytering. Här är en supertrevlig arbetsplats med bra stämning, afterworks och gemensamma aktiviteter. Prestigelöshet och samarbete är två ledord hos oss.
People In Tech är ett agilt rekryteringsföretag som har arbetstagaren som utgångspunkt, på så sätt skapar vi affärsmöjligheter snabbare än andra. Till vår hjälp har vi de bästa verktyg och processer som marknaden erbjuder.
Driven och målinriktad person som vill kickstarta sin karriär inom HR och rekrytering!
Vi söker nu en person som gjort något utmanande efter eller parallellt med studierna; jobbat inom HR eller kanske försäljning och tycker att kommunikation är något mer än intressant. Det viktiga för oss är att du är en doer som inte tvekar att ta initiativ och känner stort ansvar för dina egna resultat.
Du kommer ta ansvar för den mest vitala delen i vår verksamhet; kandidatnätverket. Du bygger ett kvalitativt kandidatnätverk genom att arbeta med att aktivt söka kandidater utifrån en rad olika externa nätverk, deltar på intervjuer och kundmöten samt har ett nära samarbete med kundansvarig rekryterare. Som ett steg i din egen utveckling får du hos oss ansvar för ett eget teknisk område där du är delaktig i rekryteringarna från ax till limpa.
Vi arbetar i en snabbrörlig miljö och i en konkurrensutsatt bransch - det ställer naturligtvis höga krav på att du som person trivs i en dynamisk arbetsmiljö med ett högt tempo och stort fokus på att skapa långsiktiga relationer och resultat snabbt.
Det här har du med dig:
• Goda resultat från tidigare anställningar
• Engelska och svenska obehindrat i tal och skrift
• Goda kunskaper om sociala medier
• God människokännare
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet från HR eller rekrytering
• Kunskaper om IT och/eller teknik
• Examen inom personal-, beteende- eller systemvetenskap
Vad erbjuder vi dig?
• Ett attraktivt introduktionsprogram i rekryteringsbranschen där du lär dig branschen från början.
• Möjligheten att jobba med välkända varumärken i en ansvarsfylld roll.
• Chansen att jobba i ett drivet team med hög ambitionsnivå
• Löpande utbildning och träning för att lyckas i arbetet
• Goda förtjänstmöjligheter
• Möjligheten att inom ett år växa in i rollen som rekryteringskonsult, teamlead eller konsultchef
Om du är en person som vill arbeta i ett växande företag i en framåtsträvande och positiv miljö, och dessutom vill arbeta med kombinationen teknik och människa i en affärsdriven roll så finns det en god chans att det här är arbetsplatsen för dig.
Intervjuer sker löpande, för att hänga med i vårt introduktion som startar snart ser vi fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-02-16ErsättningFast och rörlig lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
robert@peopleintech.seFöretagPeople in Tech AB
AdressPeople in Tech AB
Linnégatan 81
11460 Stockholm
KontorsadressLinnégatan 81
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08- 756 80 80
E-postadress:
info@peopleintech.se Jobbnummer 2675545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.