Starcom söker en Ad Operations Manager

Publicis Media Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Publicis Media Sweden AB i Stockholm

Om tjänsten som Ad Operations Manager:
Som Ad Operations Manager är du vår expert inom området mätramverk och teknisk implementering av digital kampanjtracking. Du är en analytisk och teknisk problemlösare både internt och externt för våra kunder & kundteam. Du arbetar operativt med implementering, tracking, digital kampanjprocess samt med rapportering och insiktsarbete. Du arbetar även operativt med kampanjhantering och optimering av digitala kampanjer för utvalda kunder. Du arbetar självständigt i en miljö präglat av snabbrörlighet, samarbete, utveckling och ett brinnande intresse för innovation.

Publiceringsdatum
2018-06-20

Dina arbetsuppgifter
Som Ad Operations Manager hos oss ansvarar du för följande områden:
• Operativt driva och genomföra projekt som kan förbättra analys, visualisering eller kvantifiering av data
• Sätta upp mätramverk samt processer för daglig hantering på kundnivå
• Hantering av container tags (Floodlight eller liknande), DMP-integrering
• Operativ kampanjhantering för ett antal utvalda kunder
• Driva projekt och leda strategiska dialoger kring applicering av relevant och ny teknologi

Kompetenser:
• Arbetslivserfarenhet från Ad Operations hos publicist, annonsör eller mediebyrå
• Erfarenhet av praktiskt arbete i adserver på publicist- eller köpsidan
• Kunskap om annonsteknik, HTML, 3e parts taggar
• Akademisk eller eftergymnasial utbildning

Vi ser att...
• Du är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga
• Har förståelse för hur ad ops-arbetet har en central roll och påverkan på de digitala marknadsaktiviteterna
• Du är tekniskt intresserad och har en passion för innovation
• Du är van vid att arbeta självständigt, strukturerat och hålla uppsatta tidsramar
• Du har en förmåga presentera på ett tydligt och pedagogiskt sätt

Starcom har sedan starten - för 20 år sedan - haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta och skapa unika medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss "The Human Experience Company" och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Spendrups, Circle K, Visa och många flera.

Varaktighet, arbetstid
Kompetenser: * Arbetslivserfarenhet från Ad Operations hos publicist, annonsör eller mediebyrå * Erfarenhet av praktiskt arbete i adserver på publicist- eller köpsidan * Kunskap om annonsteknik, HTML, 3e parts taggar

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-20
Ange följande referens när du ansöker: Ad Ops Manager

Kontakt
Katharina Hessling jobb@starcom.se 0856266601

Företag
Publicis Media Sweden AB

Adress
Publicis Media Sweden AB
Box 21007
10031 Stockholm

Kontorsadress
Kapellgränd 7

Jobbnummer
4215783

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Publicis Media Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Publicis Media Sweden AB: