Staples söker en Säljare/Account Manager i Norra Sverige

Experis AB / Säljarjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Haparanda eller i hela Sverige

Staples Solutions är den ledande leverantören av arbetsplatsprodukter, tjänster och lösningar för små, medelstora och stora företag i Europa. Tack vare vårt breda utbud och integrerade lösningar är Staples Solutions det självklara valet för att tillgodose behoven för arbetsplatser både idag och imorgon. Vi bedriver verksamhet i 15 länder i Europa och huvudkontoret ligger i Amsterdam.

Den Svensk/Danska verksamheten har 400 medarbetare och omsätter närmare 2 miljarder. Huvudkontoret är placerat i Borås och centrallager för både Sverige och Danmark finns i Växjö.

Vi söker nu en Säljare/Account Manager till Staples AM-team i Norr med ansvar för både offentliga och privata kunder.

Publiceringsdatum
2019-11-14

Dina arbetsuppgifter
Som vår nya säljare har du en nyckelroll med att utveckla försäljningen till våra befintliga avtalskunder inom ditt geografiska ansvarsområde. I din roll ingår det att skapa långsiktiga kundrelationer, avtalslojalitet och utveckling på befintliga och nya affärer. Du kommer jobba nära vår regionala försäljningschef för att tillsammans planera och strukturera insatserna mot våra kunder, samt ha ett nära samarbete med övriga medarbetare inom försäljningsorganisationen och andra avdelningar. Du kommer rapportera utfall i CRM systemet Salesforce och löpande kunna analysera dina resultat.

Som vår nya Account Manager rapporterar du till vår regionala försäljningschef och du utgår från hemmet. Du kommer ingå i ett rutinerat team med lång erfarenhet av försäljning.

Placeringsort: Luleå, Skellefteå eller Umeå.

Kvalifikationer
Vi tror att du har arbetat som resande säljare i Norrland och att du har ansvarat för ett eget distrikt med medelstora och stora kunder. Du har goda kunskaper i Excel, Powerpoint och Word samt behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Kunskaper i CRM system är meriterande.

Det är viktigt att du har lätt för att fungera i ett team, ta egna initiativ och har förmågan att driva ditt dagliga arbete genom stort ägarskap. För att lyckas i rollen behöver du vara driven, målmedveten, resultatinriktad och strukturerad. Som person är du också social, utåtriktad och uthållig då våra affärer oftast handlar om långsiktiga relationer.

B-körkort är ett krav.

Vad kan vi erbjuda dig?

Du erbjuds ett stimulerande, omväxlande och fritt arbete där du förväntas ta ett stort eget ansvar i en nationell miljö. Du kommer ingå i ett team som präglas av en vilja att hjälpa och stötta varandra. Du får även bra verktyg samt en tydlig struktur som hjälper dig att lyckas i rollen som Säljare/Account Manager.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Staples med Experis.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen, mobil: 070-270 27 67 eller tom.jakobsen@se.experis.se.

Vi kommer att tillämpa en löpande process och vill därför att du söker tjänsten så fort som möjligt.
Lämna din ansökan i form av CV och personligt brev på experis.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "786187d7-9d2a-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
4956196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: