Staples rekryterar norsktalande till kundtjänst
AB Effektiv Bemanning Sverige / Butikssäljarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Effektiv Bemanning Sverige i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Om vår kund
Staples är världens största leverantör av kontorsmateriel, datatillbehör och förbrukningsvaror, med verksamhet i 27 länder på 5 kontinenter. Sedan starten har Staples revolutionerat marknaden för inköp av kontorsmaterial, datatillbehör och förbrukningsvaror. Vårt mål är att göra det enkelt för våra kunder.
Den svenska verksamheten, med ca 450 medarbetare, har sitt huvudkontor i Borås och ett helt nytt centrallager i Växjö. Vi lagerhåller ett komplett och heltäckande sortiment av kontorsmateriel, datatillbehör, förbrukningsmaterial, skol- och förskolematerial, trycksaker, profilmaterial samt produkter för vård och omsorg. Våra kunder finns inom alla kategorier över hela Sverige. Med branschens bredaste sortiment av över 17 000 artiklar kan vi täcka alla företags och organisationers behov och erbjuda skräddarsydda helhetslösningar. Våra kunder kan handla där det passar dem bäst; i våra butiker, via säljare, kundtjänst eller direkt på nätet,
www.staplesnetshop.se .
Staples Soul återspeglar det engagemang vi har i vårt sociala ansvar som företag. Det är det som driver oss att bidra till samhället, verka för mångfald, ta ansvar för miljön och agera på ett etiskt och korrekt sätt. Vi är medvetna om den påverkan våra beslut har för våra intressenter och samarbetar med dessa för att ta fram ömsesidigt gynnsamma lösningar. Staples är ISO 9001- och 14001-certifierat. Mer information om företaget hittar du på
www.staplesadvantage.sePubliceringsdatum2014-11-05ArbetsuppgifterFör Staples räkning söker vi en serviceinriktad norsktalande kundtjänstemedarbetare som arbetar proaktivt och reaktivt med kundkontakter via olika medier, bland annat telefon, e-post, webbchatt, sociala medier etc.
Ansvar
• "Multi skilled" i alla funktioner av kundservice, tar ansvar för orderläggning, problemlösning, offerter och hantering av klagomål till alla kundsegment.
• Skapa värde i varje kundkontakt och på så sätt byga kundlojalitet.
• Svarar effektivt och serviceinriktat på förfrågningar från externa och interna kunder och tar ansvar att bemöta alla kundönskemål / kontakter.
• Ta ansvar för kundförfrågningar / klagomål och ger snabba, relevanta och lämpliga lösningar.
• Säkerställer god kommunikation med olika avdelningar, vilket leder till att alla kundfrågor eller problem löses på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.
• Vid behov uppringande samtal vid kampanjer för vissa produkter / tjänster.
• Ansvarar för att klagomål hanteras väl och får en bra lösning och följer ärendet fram till stängning med kunden
• Proaktiv tar kundkontakt för att undvika eventuella servicefrågor och missnöjda kunder
• Arbeta proaktivt med andra affärsfunktioner och tredje part, dvs transportörer, leverantörer i syfte att säkerställa en problemfri "one stop service" till kunderna.
Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid (önskar du att jobba deltid, kan det även finnas plats för dig, skriv det i din ansökan i så fall).
Arbetstider: mån-fre 8-17
Tjänsten är tillsvidare, men 6 månaders provanställning tillämpas.
Sista ansökningsdagen är 7 december, men tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi kommer att ha intervjuer löpande.
ProfilFlytande norska i tal är ett krav och flytande norska i skrift är meriterande.
Du har antingen gått i skolan i Norge och/eller så har du jobbat i Norge och lärt dig språket på det viset.
Meriterande med kunskaper i engelska.
• Erfarenhet av att arbeta i en kundserviceroll, gärnat i en kundtjänst miljö, men även andra serviceyrken är goda erfarenheter.
• Passion för att ge en enastående kundupplevelse.
• Mycket god kommunikationsförmåga.
• Erfarenhet av att arbeta som en del av ett högpresterande team.
• Bra problemlösningsfärdigheter - visar flexibilitet och anpassningsförmåga till gagn för kunderna.
• Duktig på att planera sin tid och har god prioriteringsförmåga.
• Erfarenhet av att arbeta i ett högt tempo i en kvalitetsdriven och serviceinriktad miljö.
Om företagetVi på Effektiv Bemanning är ett bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Effektiv Bemanning är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vår ambition är att bli det bästa bemannings- och rekryteringsföretaget i Västsverige.
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 52
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofie Klaesson 0704-204532
sofie.klaesson@effektivbemanning.seFöretagAB Effektiv Bemanning Sverige
AdressAB Effektiv Bemanning Sverige
Åsboholmsgatan 6
50461 Borås
KontorsadressÅsboholmsgatan 6 , Borås
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2057231
Observera att sista ansökningsdag har passerat.