Stampen Local Media / Campaign Manager

Chrigström Consulting AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chrigström Consulting AB i Stockholm, Linköping, Nacka, Kalmar, Malmö eller i hela Sverige

För att nå bästa resultat arbetar vi både utifrån kundens behov och kandidatens önskan - när dessa matchar varandra skapas de bästa förutsättningarna för en lyckad rekrytering.

Exempel på tjänster vi tillsätter är Annonssäljare, Account Manager, Key Account Manager, Digitala marknadsförare, Campaign Manager, Marketing Manager, Försäljningschef, Försäljningsdirektör, Traffic, Planner, Projektledare, Produkt- och Affärsområdeschef samt VD.

Självklart arbetar vi under strikt sekretess. Alla möten, diskussioner liksom intervjuresultat behandlas högst konfidentiellt.

Vi strävar hela tiden utifrån att du som kandidat/sökande ska få bästa service och med målsättningen att vi ska finna ditt nästa drömjobb!

Stampen Local Media befinner sig i en expansiv fas i den digitala utvecklingen, nu söker vi en Campaign Manager och den här tjänsten är ny i Stockholm. I den här tjänsten får man stor möjlighet att påverka sin egen roll och utveckling av vårt arbete.

Stampen Local Media består av Västsveriges ledande morgontidningar: Göteborgs-Posten, Bohusläningen, Strömstads Tidning, Hallands Nyheter, Hallandsposten och TTELA. Från Strömstad i norr till Halmstad i söder läses nyheter från hela världen, men alltid med det lokala perspektivet i fokus. Tillsammans når titlarna nära 1 miljon västsvenskar i digitala kanaler och print, varje dag. I Stampen Local Media ingår även åtta gratistidningar: Varbergsposten, Falkenbergsposten, Halmstad 7 dagar, Trollhättan 7 dagar, Uddevalla 7 dagar, Vänersborgaren, Björklövet och Havsbandet. Totalt har företaget 500 anställda och verksamhet på tio orter.

Befattningen är den naturliga koordinatorn mellan säljteamet och våra kunder. En huvuduppgift är hantering av kampanjbokningar, optimering och uppföljning av dessa. Man ser till att alla kunders kampanjer levererar i tid med högsta möjliga kvalité och som möter kundens förväntningar. Andra viktiga uppgifter är att intäktsoptimera våra säljbara produkter och att delta i försäljning och kundmöten tillsammans med säljare.

Befattningen tillhör den digitala organisation och jobbar tillsammans med två Campaign Managers och två Traffic's som alla fyra är baserade i Göteborg. Närmsta chef är den digitala Försäljningschefen för Stampen Local Media men man kommer även att arbetsledas av en av våra Campaign Managers. Man jobbar nära och tillsammans med åtta KAM-säljare i Stockholm.

Publiceringsdatum
2015-11-26

Dina arbetsuppgifter
• Säkerställa att annonsmaterial finns på plats i tid inför kampanj och vara säljarna behjälplig med att följa upp lager och estimat.
• Aktivera kampanj i Adserver. (idag Fusion)
• Följ och optimera kampanj efter kunds behov och avtal samt delrapportera vid behov.
• Ge slutrapport till säljare & kund vilket även kan innehålla, analys av kampanj, learnings & reflektioner utifrån uppsatta mål.
• Uppföljning inför nästa kampanj och producera delrapporter
• Upprätthålla relationer med annonsörer, publicister och mediebyråer
• Ta fram script och koder för installationer hos publicist och annonsör
• Hålla sig uppdaterad om digitala medier, vad som händer på marknaden och trender.
• Delta i interna utvecklingsprojekt
• Gå med säljaren på kundmöten som produktspecialist
• Kontrollera att banner uppfyller tekniska krav samt uppfyller utgivares krav för publicering

Kvalifikationer
Modig. Våga ställa krav på kunder och säljare för att möjliggöra leverans av hög kvalitet som möter kundens behov.
Proaktiv och stresstålig problemlösare för att leverera maximalt resultat och driva flera kampanjer parallellt.
Välorganiserad med bra förmåga att prioritera tid och arbetsuppgifter
Självgående, driven och ambitiös
Noggrann med detaljer
Kommunikativ och serviceinriktad i kontakt med kunder för att skapa bra relationer och förutsättning för försäljning.

Eftersom vår bransch konstant är i förändring så ska man ha lätt att anpassa sig till nya situationer och arbetssätt.

Erfarenheter
Kvalifikationer
• Minst 3 års erfarenhet av arbete med beskrivna arbetsuppgifter ovan är ett krav i roll som tex CM/Traffic - erfarenhet av kampanjhantering, medieplanering och annonshanteringssystem samt erfarenhet av att vara del i säljprocessen.
• God kännedom & kunskap gällande annonsproduktion, särskilt HTML5

Meriterande
• Erfarenhet av programatic-handel
• Erfarenhet av digital nätverksannonsering i mediebranschen
• Erfarenhet och har jobbat i publiceringssystem (CMS)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-25
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Hamrin, Rekryteringskonsult 0704 95 09 81 mia@chrigstrom.com

Företag
Chrigström Consulting AB

Adress
Chrigström Consulting AB
Malmskillnadsgatan 32 (EPICENTER)
11151 Stockholm

Kontorsadress
Malmskillnadsgatan 32 (EPICENTER)

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2548199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chrigström Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chrigström Consulting AB: