Stadssekreterare/kommunsekreterare

Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen i Solna

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla, såväl boende som besökare och företagare.

Publiceringsdatum
2012-05-16

Arbetsuppgifter
Tjänsten är organisatoriskt placerad inom stadsledningsförvaltningen/kansli- och arkivavdelningen med kanslichefen som närmsta chef. Avdelningen har ett stadsövergripande ansvar för dokument- och ärendehantering och arbetar med administrationen runt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och nämnder. Vi bygger våra sammanträden i dokument- och ärendehanteringssystemet Lex och har en elektronisk sammanträdesprocess.

Vi befinner oss på en spännande utvecklingsresa och för rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter.

Som stadssekreterare ansvarar du för framtagandet av handlingar till kommunstyrelsen, kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunfullmäktige och nämnd, är sekreterare vid sammanträdena och skriver protokoll. I tjänsten ingår även att besvara motioner, delta i projekt och utredningar och annan administration kring sammanträden.

Stadssekreteraren sammankallar nämndsekreterarträffar inom staden och bistår övriga nämndsekreterare med sammanträdesformalia. Du ansvarar för att underlag för arvodesutbetalningar i KS, KF samt att underlag för att arvodena räknas upp med index. Vid val ingår stadssekreteraren i valkansliet.

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har en lämplig högskoleutbildning inriktad mot juridik, statsvetenskap, förvaltningsrätt, samhällsvetenskap eller liknande. Tidigare erfarenheter från arbete i politiskt styrd organisation, företrädesvis inom kommunal förvaltning, är meriterande. Juridisk kunskap inom nämndsadministration är önskvärt. Dina IT-kunskaper är goda och du behärskar word, power point och excel. Du är intresserad av e-förvaltning och vill bidra till utvecklingen inom området.

Noggrannhet, analytisk förmåga, flexibilitet och känsla för service är egenskaper som är värdefulla i arbetet som stadssekreterare. Du ska kunna arbeta självständigt men även ha god samarbetsförmåga eftersom många arbetsprocesser berör ett stort antal personer. Du ska kunna utrycka dig klart och lättbegripligt i tal och skrift. Detta är betydelsefullt, såväl i kontakter med allmänheten som i mer formella sammanhang.

Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 %, viss tjänstgöring kvällstid ingår Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-05
Ange följande referens när du ansöker: A272765
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alessandra Wallman, 08- 734 2566, alessandra.wallman@solna.se

Företag
Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen

Adress
Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna

Jobbnummer
1245840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad, Stadsledningsförvaltningen: