Stadsarkivarie

Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret, Sekretariatet / Arkivariejobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret, Sekretariatet i Lidingö

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 300 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan tillsammans med våra entreprenörer ge 43 000 Lidingöbor den bästa servicen. Ett stenkast från Stockholms central, mitt i naturen.
Konsult- och servicekontoret arbetar på uppdrag av stadsledningskontoret, stadens förvaltningar samt stadens tomtbolag. Vi består av nio enheter varav sekretariatet är en. Kontoret ger råd, stöd och service inom områden som ekonomi, personal, löner, kost, upphandling och information. Konsult- och servicekontoret jobbar aktivt med personal- och friskvård för alla medarbetare på kontoret.

Publiceringsdatum
2010-01-15

Arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av att jobba med digitala arkivfrågor och e-arkiv inom offentlig förvaltning? Nu söker Lidingö stad en driven och erfaren stadsarkivarie som tillsammans med en assistent anställd på halvtid, ska sköta den löpande verksamheten inom stadsarkivet. Arbetet består främst av att ge råd, stöd och service till stadens förvaltningar i frågor om bevarande och gallring, men även av att ordna- och förteckna leveranser. Du kommer också att driva och bygga upp stadens e-arkiv samt att vara stadens personuppgiftsombud.
Stadsarkivarien ingår i sekretariatet som bland annat ansvarar för stadsarkivet, kommunstyrelsens registratur, sekreterarskap i kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, valnämnden, beredningar, befolkningsprognoser, utredningar av skilda slag, vissa juridiska uppgifter samt överförmyndarverksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen med minst 40 poäng i arkivvetenskap. Studier i statskunskap, systemvetenskap eller motsvarande är meriterande. Du ska ha flerårig erfarenhet av att arbeta med arkiv inom offentlig förvaltning. Har du erfarenhet av att arbeta med elektronisk dokument- och ärendehantering, digitala arkivfrågor samt erfarenhet av att bygga upp e-arkiv inom offentlig förvaltning är även det meriterande.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Individuell lönesättning. Heltid.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-01-31
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
AnnCharlott Altin, 08-731 32 23
Urban Johansson, 08-731 31 45

Facklig kontakt
Facklig representant, 08-731 30 00

Företag
Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret, Sekretariatet

Adress
Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret, Sekretariatet
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Jobbnummer
566818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret, Sekretariatet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret, Sekretariatet: