Stadsarkivarie

Lidingö stad / Arkivariejobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

På stadsledningskontoret arbetar närmare 100 personer och vi fungerar som stabsorgan till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret är navet i organisationen med många spetskompetenser. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service inom bland annat upphandling, registratur, ekonomi och juridik.

Stadskansliet är en av sex enheter på stadsledningskontoret och ansvarar
bland annat för utrednings- och projektverksamhet.
Nu söker vi en stadsarkivarie som ser till att stadens myndigheter fullgör sina skyldigheter beträffande arkivbildningen och arkivvården.

Publiceringsdatum
2019-06-11

Dina arbetsuppgifter
Som stadsarkivarie kommer du att arbeta med både rutinärenden och mer komplicerade ärenden samt driva utvecklingsarbete. En stor del av arbetsuppgifterna kommer att vara att ge råd, stöd och service till stadens förvaltningar i frågor om bevarande och gallring, men även ordnings- och förteckningsarbete av leveranser. Arbetet innebär även att medverka i arbetet med stadens e-arkiv och frågor kring personuppgiftsbehandlingar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen med minst 40 högskolepoäng i arkivvetenskap. Studier i statskunskap, systemvetenskap eller motsvarande är meriterande. För tjänsten behöver du ha flerårig erfarenhet av att arbeta med arkiv från kommunal sektor. Du bör även ha erfarenhet av att arbeta med elektronisk dokument- och ärendehantering och digitala arkivfrågor. Har du också erfarenhet av arbete med den nya dataskyddsförordningen är det meriterande. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal som skrift.

Som person är du stabil, kvalitetsmedveten och duktig på att strukturera ditt arbete. För att trivas i tjänsten behöver du tycka om kontakten med allmänheten och vi ställer stora krav på tillgänglighet. Eftersom
tjänsten innebär samverkan i många olika former, behöver du vara en självgående
person, gilla att ge service samt ha god samarbetsförmåga.

Övrig information
Individuell lönesättning.
Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare,
rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00

AnnCharlott Altin, Enhetschef administration, 08-731 32 23

Arbetsplats
Lejonvägen 15

181 32 Lidingö

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-25
Ange följande referens när du ansöker: 4095984053
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Facklig representant 08- 731 30 00
AnnCharlott Altin 08-731 32 23

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Lejonvägen 15
18132 Lidingö

Kontorsadress
Lejonvägen 15, 181 32 Lidingö

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Lidingö stad
Senaste upphandlingen: Plattform för digitala läromedel

Jobbnummer
4825525

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: