Stadsarkivarie
Lidingö stad / Arkivariejobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
På stadsledningskontoret arbetar närmare 100 personer och vi fungerar som stabsorgan till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret är navet i organisationen med många spetskompetenser. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service inom bland annat upphandling, registratur, ekonomi och juridik.
Stadskansliet är en av sex enheter på stadsledningskontoret och ansvarar
bland annat för utrednings- och projektverksamhet.
Nu söker vi en stadsarkivarie som ser till att stadens myndigheter fullgör sina skyldigheter beträffande arkivbildningen och arkivvården.
Publiceringsdatum2019-06-11Dina arbetsuppgifterSom stadsarkivarie kommer du att arbeta med både rutinärenden och mer komplicerade ärenden samt driva utvecklingsarbete. En stor del av arbetsuppgifterna kommer att vara att ge råd, stöd och service till stadens förvaltningar i frågor om bevarande och gallring, men även ordnings- och förteckningsarbete av leveranser. Arbetet innebär även att medverka i arbetet med stadens e-arkiv och frågor kring personuppgiftsbehandlingar.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen med minst 40 högskolepoäng i arkivvetenskap. Studier i statskunskap, systemvetenskap eller motsvarande är meriterande. För tjänsten behöver du ha flerårig erfarenhet av att arbeta med arkiv från kommunal sektor. Du bör även ha erfarenhet av att arbeta med elektronisk dokument- och ärendehantering och digitala arkivfrågor. Har du också erfarenhet av arbete med den nya dataskyddsförordningen är det meriterande. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal som skrift.
Som person är du stabil, kvalitetsmedveten och duktig på att strukturera ditt arbete. För att trivas i tjänsten behöver du tycka om kontakten med allmänheten och vi ställer stora krav på tillgänglighet. Eftersom
tjänsten innebär samverkan i många olika former, behöver du vara en självgående
person, gilla att ge service samt ha god samarbetsförmåga.
Övrig informationIndividuell lönesättning.
Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare,
rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00
AnnCharlott Altin, Enhetschef administration, 08-731 32 23
Arbetsplats
Lejonvägen 15
181 32 Lidingö
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-25
Ange följande referens när du ansöker: 4095984053
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFacklig representant 08- 731 30 00
AnnCharlott Altin 08-731 32 23
FöretagLidingö stad
AdressLidingö stad
Lejonvägen 15
18132 Lidingö
KontorsadressLejonvägen 15, 181 32 Lidingö
Jobbnummer 4825525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.