Stabshandläggare till Försäkringsavdelningen på Kammarkollegiet
Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Karlstad
2025-01-29
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Karlstad,
Stockholm,
Härnösand eller i
hela Sverige Är du en drivande och analytisk person som trivs med att arbeta både strategiskt och operativt? Vill du vara med och utveckla och förbättra vår verksamhet och arbetssätt inom försäkringsområdet? Då kan du vara vår nya kollega!
Försäkringsavdelningen på Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där vi arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Vi hanterar försäkringar för områdena person, resor, verksamhet och fordon. Försäkringsavdelningen har drygt 40 medarbetare och erbjuder ett nytt aktivitetsbaserat kontor i Karolinen, Karlstad.
Försäkringsavdelningen är uppdelad på tre enheter och en stab. Staben stöttar avdelningschefen och enhetscheferna i arbetet med att samordna och utveckla verksamheten. Vår verksamhet genomgår just nu en omfattande digitalisering där vi utvecklar e-tjänster och plattformar för att säkerställa effektivare handläggning och hög service. Kopplat till digitaliseringen ser vi också över våra arbetssätt och informationshantering. Vid staben finns i nuläget två tjänster; en controller och en förvaltningsledare för system.
Publiceringsdatum2025-01-29Dina arbetsuppgifterSom stabshandläggare arbetar du främst med avdelningsövergripande uppgifter och gör utredningar, analyser och samordnar processer. Du leder projekt och arbetsgrupper i aktiviteter som är avdelningsgemensamma eller för någon av avdelningens tre enheter. Konkret innebär det att ta fram beslutsunderlag, genomföra kartläggningar, samordna beslutsprocesser och ansvara för aktiviteter som innebär kvalitetsförbättringar, sammanställa underlag/data samt att dokumentera.
Tjänsten är placerad på staben med avdelningschefen som chef. Du kommer att ingå i teamet i staben och ha ett nära samarbete med förvaltningsledare och controller. Arbetet ställer stora krav på förmåga att ta ansvar och självständigt driva parallella arbetsuppgifter och projekt.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning som Kammarkollegiet bedömer relevant för tjänsten, med fördel inom samhällsvetenskap.
• Flera års erfarenhet av liknande roll där du arbetat med övergripande processer, beredning av beslutsunderlag, planering, samordning, utredningar och ledning av aktiviteter eller projekt
• Förmåga att på ett mycket tydligt och välformulerat sätt kunna uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete på statlig myndighet i motsvarande tjänst
• Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling, processarbete och ledning av workshops
Dina personliga egenskaperSom person är du engagerad, initiativtagande och självgående där du tar dig an uppgifter och uppnår goda resultat. Du lägger själv upp ditt arbete och driver processer vidare. Du har en mycket god samarbetsförmåga och ett gott omdöme där du är noggrann i dina avvägningar. Vidare är du analytisk och strukturerad med en god förmåga att skapa översikt och ordning. Du är resultatorienterad och har förmåga att planera och prioritera arbetsuppgifter.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad. Tillträde snarast (enligt överenskommelse).
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Så ansöker duI denna rekrytering vill vi att du bifogar ett CV men inget personligt brev. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor i vårt rekryteringssystem. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen.
Välkommen med din ansökan senast den 17 februari 2025.
KontaktOm du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Johansson, avdelningschef, 054-221234.
Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Elin Hallström, HR-specialist,
elin.hallstrom@kammarkollegiet.se.
Fackliga kontaktpersoner är Karin Edstrand, SACO-S,
karin.edstrand@kammarkollegiet.se och Lisa Ericsson, ST,
lisa.ericson@arvsfonden.se.
Övrig informationInför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kammarkollegiet (org.nr 202100-0829),
http://www.kammarkollegiet.se Jobbnummer 9132083