Stabshandläggare säkerhetsskydd
Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Är du en person som tycker om ordning och reda och vill bidra till verksamhetsplanering och uppföljning? Då ska du söka tjänsten som stabshandläggare inom verksamheten för säkerhetsskydd.
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati, våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, däribland stabshandläggare. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som stabshandläggare ansvarar du för att tillsammans med verksamhetscontroller stödja enhetsledningen i frågor inom ekonomiuppföljning, verksamhetsplanering och uppföljning. Du har också fokus på resurs- och rekryteringsplanering, strategisk kompetensförsörjning och systematiskt arbetsmiljöarbete. Dessutom bidrar du i utbildningssamordning och samordning av nationell samverkan. I uppdraget hanterar du även remisser och andra inkomna ärenden samt bistår med annat administrativt stöd.
Din placering är i Stockholm, men resor inom Sverige kan förekomma.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kompetens:
Relevant akademisk utbildning alternativt erfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer relevant för tjänsten
Minst två års erfarenhet av offentlig förvaltning
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och god förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift
Du som söker kan också ha meriter som tillför bredd i våra arbetsgrupper. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av arbete inom en organisation med mycket höga säkerhetskrav
Erfarenhet av analytiskt arbete
Erfarenhet av verksamhetsstyrnings- och uppföljningsfrågor
Erfarenhet av förändringsarbete
Erfarenhet av Säkerhetspolisens verksamhet
God förmåga att hantera kvantitativ data
Det här är kollegan vi söker
Du är en positiv person som med prestigelös inställning tar dig an samarbeten och uppdrag. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra oavsett på vilken nivå inom myndigheten det är, men arbetar också bra självständigt.
Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i olika frågor och kan sammanfatta omfattande och komplex information för att identifiera det mest relevanta. Att växla mellan längre och kortare uppdrag och att anpassa leveranser efter behov är inget problem för dig.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 72 06. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi eftersträvar även en jämn könsfördelning.
Läs mer om hur du ansöker på vår hemsida
www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2021-10-31.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
Vi kan komma att använda arbetspsykologiska tester i den här rekryteringen.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Publiceringsdatum2021-10-13Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressSäkerhetspolisen
Bolstomtavägen 2
17169 Solna
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (
visa karta)
171 69 SOLNA
Jobbnummer 6038086
Observera att sista ansökningsdag har passerat.