ST-läkare till AnOpIVA-kliniken
Region Värmland / Läkarjobb / Karlstad
2022-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "ST-läkare till AnOpIVA-kliniken" (publicerad 2024-05-02) ⬅️
Visa alla läkarjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Värmland i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.
Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.
Om verksamheten
Verksamhetsområdet AnOpIVA ingår i område slutenvård.
Inom AnOpIVA ingår operation, anestesi, intensivvård, sterilteknisk verksamhet, uppvakningsvård, ambulanshelikopter samt Smärtcentrum. Inom verksamhetsområdet jobbar cirka 420 medarbetare placerade på orterna Karlstad och Arvika.
Läkargruppen består av cirka 49 läkare med huvudsaklig placering på operationsavdelningen eller på IVA. I dagsläget har vi 17 ST-läkare. Nio av specialistläkarna jobbar halvtid på ambulanshelikoptern.
Publiceringsdatum2022-04-21Dina arbetsuppgifterSom ST-läkare hos oss förväntas du ta ansvar för din utveckling till specialistläkare. Du kommer att få ett kollegialt stöd och kommer att vara en viktig del av arbetsgruppen. Som en del i din egen utveckling förväntas du också handleda kollegor som AT-läkare och randande läkare från andra discipliner. Du kommer i ett nära samarbete med vår ST-studierektor och din handledare arbeta fram en individuell utvecklingsplan som uppfyller Socialstyrelsens målbeskrivning.
Som ST-läkare inom anestesi och intensivvård ingår tjänstgöring på såväl operations- som intensivvårdsavdelning. Jourtjänstgöring ingår efter cirka sex månaders introduktion i arbetet. Tjänsterna börjar med ett underläkarvikariat som efter överenskommelse övergår i en ST-tjänst efter sex månader.
KvalifikationerDu har vid tid för anställning svensk legitimation som läkare med intresse av en ST-tjänst med inriktning inom anestesi- och intensivvård. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper så som engagemang, nyfikenhet, samarbetsförmåga, flexibilitet samt gott bemötande gentemot arbetskamrater och patienter. Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar samt kommunicerar väl. Därtill har du en vilja vara med oss att utveckla vår verksamhet.
https://www.regionvarmland.se/berattelserÖvrig informationI samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Hösten 2022, enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄRMLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS/221081".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Värmland (org.nr 232100-0156)
Arbetsplats Anestesi Operation Intensivvård, Karlstad
Kontakt Staffan Thorling, läkarchef
010-8315482 Jobbnummer 6558675
Observera att sista ansökningsdag har passerat.