Ssab - Verksamhetsutvecklare

Ssab Emea AB / Civilingenjörsjobb / Oxelösund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla civilingenjörsjobb i Oxelösund, Nyköping, Trosa, Gnesta, Söderköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ssab Emea AB i Oxelösund, Finspång, Stockholm, Västerås, Surahammar eller i hela Sverige

SSAB söker en verksamhetsutvecklare till Supply Chain för Division Special Steels som kan hjälpa oss att utveckla logistiska processer och flöden både lokalt i Oxelösund men också på den globala marknaden.
Om du vill vara med och effektivisera våra leveranser av världens bästa stål, då är du den som vi söker för att komplettera vårt team. Placeringsort Oxelösund.

Om tjänsten
Inom Division Special Steels säljer vi en betydande andel av all plåt via lager. Det är en framgångsrik affärsmodell som kräver ständig utveckling. Vi behöver kontinuerligt utmana placeringen av våra lager, hur de försörjs och säkerställa att våra administrativa processer är kvalitetssäkrade. För att klara av detta uppdrag behöver vi stärka upp teamet med en verksamhetsutvecklare. Du kommer organisatoriskt tillhöra Inventory Management Group (IMG) men arbeta brett över samtliga avdelningar inom Supply Chain.

Stor del av arbetet kommer att bestå av att tillsammans med organisationen, arbeta med att analysera och identifiera förbättringsområden och därefter driva igenom dessa förbättringar. Områden som vi idag ser att vi behöver jobba med är till exempel processutveckling, systemutveckling, fysisk placering av våra lager, lönsamhetsuppföljning samt definiera tydliga aktiviteter för att nå våra mål.



Du kommer också behöva arbeta med att hitta best-practice utanför SSAB och att ta in och förmedla den kunskapen internt. Det här är en roll med många gränssnitt och du kommer skapa dig ett stort kontaktnät inom SSAB. I ett normalläge kommer även visst resande ingå i tjänsten.

Vi är ett av regionens största företag med totalt 15 000 anställda globalt. Vi erbjuder dig bra förmåner som tex flexibel arbetstid och träningsmöjligheter i form av lokalt gym och träningspass.


Publiceringsdatum
2020-11-03

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har en akademisk examen inom Logistik, Supply Chain Management eller motsvarande på lägst Bachelor nivå. Du har också några års arbetslivserfarenhet med anknytning till Supply Chain/Logistik eller försäljning.

Du bör ha god förståelse för Supply Chain och trivs i en central roll där du ifrågasätter gamla sanningar och har ett personligt driv med fokus på att påverka och förbättra. Du är analytisk och känner glädje i att hantera utmaningar. Du behöver ha god struktur samt är duktig på att förmedla information i en internationell organisation, såväl muntligt som skriftligt.

Vi erbjuder
En möjlighet att påverka SSABs resultat och att knyta kontakter i en global tvärfunktionell organisation som ger dig möjligheten till personlig utveckling och att prova nya saker.

Sista ansökningsdag
20 November 2020

Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Mikael Kågtröm, Chef Inventory Management, 070 020 7101

Kristina Jonsson, HR Partner, 070 020 7129

Facklig information lämnas av, Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn, 0155-25 40 00

Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
SSAB Emea AB
Oxelösund
61380 Oxelösund

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ssab Emea AB (org.nr 556313-7933)
Oxelösund (visa karta)
613 80  OXELÖSUND

Arbetsplats
Ssab Emea AB

Jobbnummer
5426750

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ssab Emea AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ssab Emea AB: