Ssab - Logistics Area Manager

Ssab Emea AB / Logistikjobb / Oxelösund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Oxelösund, Nyköping, Trosa, Gnesta, Söderköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ssab Emea AB i Oxelösund, Finspång, Stockholm, Västerås, Surahammar eller i hela Sverige

Vill du vara med på resan mot en fossilfri framtid? Vår resa mot fossilfritt stål fortsätter. Vi söker nu en Logistics Area Manager med ansvar för vår logistikuppsättning inom en del av Europa, vilket innefattar både lager och lokaldistribution.Är du en person med intresse för logistikutveckling och tycker det låter spännande att kunna vara med och påverka SSAB:s logistikkedja mot en mer hållbar inriktning, så är detta rollen för dig.
Supply Chain Europe inom Special Steels har det övergripande ansvaret för logistiken ut från vår produktionsanläggning i Oxelösund samt det geografiska ansvaret för logistiken inom Europa. I organisations ansvar ingår inköp av logistiktjänster, inventory management i Europa samt planering och bokning av alla utgående transporter från Oxelösund. Rollen som Logistics Area Manager kommer att ingå i ett team medarbetare med bred erfarenhet och kunskap inom logistik och lager.

Publiceringsdatum
2023-06-08

Arbetsuppgifter
• Som Logistics Area Manager kommer du ansvara för logistikuppsättningen inom ditt geografiska område. Det innefattar bland annat utveckling av det fysiska logistikupplägget, kommersiellt ansvar mot externa lagerhållare/transportörer samt ansvar för produkter i lager. Rollen har ett nära samarbete med den lokala säljorganisationen för att gemensamt säkerställa en bra service ut till kund.
• Analys och utveckling av logistikupplägg inom området, exempelvis i form av nya lagerlokaliseringar eller av nya distributionslösningar såsom fossilfria upplägg.
• Uppföljning och utveckling av logistikleverantörer samt kostnadsansvar
• Övergripande ansvar för lagerutvecklingen samt lagersortimentet inom området, där en del är att stötta en ökad försäljning av våra nya produkter
Vi erbjuder
• En spännande möjlighet där du kan vara med att forma en ny roll och knyta nya kontakter, både inom företaget och med externa leverantörer
• Arbete i en framåtsträvande organisation med stor möjlighet till personlig utveckling
• Möjlighet till distansarbete
För att lyckas i rollen
• Du har en utbildning eller tidigare erfarenhet inom logistik, Supply Chain, inköp etc. för att snabbare komma in i rollen
• Erfarenhet av tidigare leverantörskontakter och förhandlingar är en fördel
• Analytisk förmåga för att kunna analysera data inom ansvarsområdet
• God pedagogisk förmåga för att kunna driva igenom förändringar och skapa bra samarbete
• Jobbat i projektform tidigare, då du kommer att driva implementationsprojekt samt deltaga i andra typer av projekt
• Engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global organisation

Så ansöker du
• Ansök!
• Svara på förinspelade intervjufrågor
• Intervju via Teams
• Kom och träffa delar av teamet
• Signa!
Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor eller funderingar kontakta
Johan Dahlberg, Chef Supply Chain Europe, tfn +46 70 020 70 34
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-25 40 00.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ssab Emea AB (org.nr 556313-7933)
Oxelösund (visa karta)
613 80  OXELÖSUND

Arbetsplats
Ssab Emea AB

Jobbnummer
7864392

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ssab Emea AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ssab Emea AB: