Ssab - Learning & Development Partner - Hr Development
Ssab Emea AB / Administratörsjobb / Luleå
2025-03-19
Visa alla administratörsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ssab Emea AB i Luleå,
Borlänge,
Surahammar,
Västerås,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du vara med och forma framtidens utbildning och kompetensutveckling hos oss på SSAB?
Vi söker nu en Learning & Development Partner som ska driva och utveckla utbildnings- och utvecklingsarbete inom företaget. Du kommer att arbeta brett med kompetensutveckling, särskilt kopplat till omställningen mot fossilfri produktion. Placeringsort Luleå.
Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin.
Publiceringsdatum2025-03-19Om tjänstenSSAB genomgår en omfattande omställning mot en grönare och mer hållbar framtid med fossilfri produktion. Denna förändring ställer nya krav på våra medarbetare, och vi söker en engagerad partner som kan hjälpa oss att navigera denna transformation genom att skapa och genomföra utvecklingsprogram för våra medarbetare.
I rollen kommer du att engagera dig aktivt i lokala och regionala nätverk för att främja och stödja initiativ inom utbildning och kompetensutveckling. Du kommer också att hålla dig uppdaterad om aktuella utmaningar och möjligheter inom kompetensförsörjning genom nätverkande och deltagande i relevanta möten och evenemang.
Rollen ingår i vårt HRD-team för Europa, och resor kan förekomma för att stödja samarbetet över enheter och regioner
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Arbeta nära HRBP, chefer och ledningsgrupper för att kartlägga och skapa kompetensutvecklingsplaner baserat på verksamhetens behov
Tillsammans med verksamheten definiera kompetensbehov utifrån vår strategi
Planera och organisera kompetensutvecklingsaktiviteter, både internt och externt
Ansvara för att leda och facilitera lärande- och utvecklingsinitiativ, skapa engagerande lärandeupplevelser samt granska och säkerställa att befintliga utbildningar är relevanta och uppdaterade innan nya behov initieras.
Ansvara för att skapa, hantera och genomföra upphandlingar för nya utbildningsleverantörer
Stödja organisationen med att använda SSABs LMS
Ansvara för samordning av lagstadgade och certifikatsutbildningar
Du är också delaktig i att utveckla och harmonisera rollen och arbetssätten så att organisationen vi stöttar får rätt HR-stöd.
Om dig
Examen inom personal- och arbetsliv eller motsvarande utbildning är meriterande
Du har erfarenhet av att arbeta med utbildning, kompetensutveckling och/eller kompetensförsörjning
Talar och skriver flytande svenska och engelska.
Erfarenhet från produktions- och tillverkningsindustrin är meriterande
Du har en god kommunikationsförmåga och en förmåga att bygga relationer.
Du har en god förmåga att organisera och planera ditt arbete
Du har en god förmåga att ta egna initiativ
Vårt erbjudande
På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar - drivande, äkta och steget före - i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa.
Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det:
Vinstdelning
Flexibla villkor för arbetstidsförkortning
Friskvårdsbidrag
Rekryteringsprocessen
1. Ansök
2. Intervju
3. Tester
4. Referenstagning
5. Hälsoundersökning
6. Signera
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Har du frågor angående tjänsten?
Kontakta gärna Liselott Åkerblom, chef HR Development via mail -
liselott.akerblom@ssab.comVi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00.
Några ord från din blivande chef
"Jag heter Liselott Åkerblom och kommer att vara din chef. Jag fokuserar på att nå bra resultat och har stort förtroende för medarbetares förmåga och vilja att ta ansvar. Tillsammans med dig och teamet ser jag fram emot att skapa en arbetsmiljö där vi både utmanar och stöttar varandra för att nå framgång.
Välkommen till en roll där du får vara med och forma framtiden på SSAB. Vårt team består av engagerade och relationsskapande medarbetare, och arbetsdagen präglas av många kontaktytor, samarbeten och ett öppet klimat i en dynamisk miljö. I mitt ledarskap är trygghet och öppenhet grundläggande värderingar. Här får du både ansvar och frihet att skapa resultat i samverkan med kompetenta och stöttande kollegor. "
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ssab Emea AB (org.nr 556313-7933)
Luleå (
visa karta)
971 88 LULEÅ
Arbetsplats Ssab Emea AB
Jobbnummer 9232944