Spsm Söker Ekonom Till Verksamhetsstödsenheten

Experis AB / Redovisningsekonomjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten,
SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett
funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och
tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel.

Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.
Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb

Vi söker nu en ekonom till Verksamhetsstödsenheten vid vårt kontor i Örebro, Härnösand eller Skellefteå.
På kontoren finns olika delar av vår verksamhet representerad.
Verksamhetsstödsenheten inrättades 1 januari 2019 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete och
omfattar för närvarande 26 medarbetare.
Verksamhetsstödsenheten tillhör verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd. Vi ger stöd till verksamhetsområdets
chefer så att de kan fokusera på ledarskapet och till våra medarbetare så att de kan fokusera på våra målgruppers behov. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration,
personaladministration, bidragshantering och kursadministration
Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi video, Skype och Zoom för arbete och möten på distans.
Resor i tjänsten kan förekomma.

Publiceringsdatum
2020-10-23

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonom är huvuduppgiften att vara ett kvalificerat ekonomistöd till verksamhetsområdets avdelningar och
enheter. Det innebär bland annat arbete med budget, uppföljningar och prognos.
I arbetsuppgifterna ingår även avtalsförvaltning. Arbetsuppgifterna kring avtalsförvaltning innebär att du har en viktig
uppgift i att stödja avtalsägare i att kvalitetsgranska och följa upp våra avtal samt vid behov rekommendera och genomföra åtgärder. Hos oss kommer du att få sätta dig in i olika typer av verksamheter och ditt uppdrag kommer att innebära regelbunden kontakt med chefer inom verksamhetsområdet.
Eftersom vi är i ett förändringsarbete kan arbetsuppgifter förändras utifrån verksamhetens behov och även andra
administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Här blir nyckel till framgång din förmåga att bygga relationer och nätverk samt din förmåga att både utmana och stödja våra chefer beroende på situation och med utgångspunkt i verksamhetens mål. Befattningen ingår i enhetens ekonomigrupp som är en del av verksamhetsområdets gemensamma administration. I ekonomigruppen ingår ekonomer och ekonomiadministratörer. Din närmsta chef blir enhetschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
• Minst fem års dokumenterad erfarenhet av självständigt och kvalificerat ekonomiarbete
• Minst två års erfarenhet av avtalstolkning och avtalsförvaltning
• Minst två års erfarenhet av att tidigare har arbetat med ekonomi och avtalsförvaltning inom offentligt styrd verksamhet.

Det är meriterande om du har:
• Kunskap och, eller erfarenhet av att arbeta med våra målgrupper
• Erfarenhet av att arbeta som chefsstöd
• Goda kunskaper i Office-paketet.

Vi söker dig som:
• Kan arbeta både självständigt och i grupp
• Har ett konsultativt arbetssätt
• Är problemlösande och kreativ
• Är kommunikativ, både i tal och skrift
• Upplevs flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2021-01-01 eller enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansök senast: 2020-11-20
Referensnummer: 2 STO-2020/1338

Välkommen att söka genom att göra en digital ansökan via denna länk:

https://recruit.visma.com/Public/Login/Applicant.aspx?ReturnUrl=/spa/sv/applicant/apply?guidAssignment=c159baeb-e969-4333-a5a4-64ca6d4571f7&frameablegui=

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktuppgifter för detta jobb
Om du har frågor kring tjänsten eller processen ta gärna kontakt med vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller tom.jakobsen@se.experis.com.

Fackliga företrädare är:
Gunnel Torége, OFR/S, telefon: 010-473 51 07

Peter Lindgren, Saco-s, telefon: 010-473 53 82

Övrig information
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från
belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Provanställning sex månader tillämpas.
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis och undanber oss kontakter med övriga rekryteringsaktörer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "e7b3b971-3bc0-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
5414032

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: