Språkkunnig kollega till Klingels Onsite/CRM-team

Jerrie AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Mail Order Finance GmbH säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via katalog och e-handel. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.

Klingel växer och söker nu ytterligare en serviceminded och lösningsfokuserad kollega! I funktionen Onsite/CRM är du spindeln i nätet mellan Team Online och e-comgruppen i Tyskland samt marknadskoordinatorerna och kundtjänsterna i Skandinavien. Avdelningen Onsite/CRM ansvarar för att säkerställa att KLINGELs kunder får en positiv köpupplevelse i en välfungerande webbshop och genom smarta funktioner på "Mitt konto" utvecklar avdelningen kundernas nöjdhet och trogenhet mot KLINGEL på nätet.

Du kommer att arbeta med kunder i hela Skandinavien på Klingels nordiska huvudkontor i ljusa lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 25 personer inom administration, kundtjänst och marknad. Du blir en del av ett mycket trevligt team på ett expansivt, internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Övervaka, kvalitetssäkra och underhålla KLINGELs webbshopar
• Testa och kvalitetssäkra nyhetsbrev, landingpages, kampanjer etc
• Sökoptimera webbshopar
• Löpande aktualisera FAQ:s och köpvillkor
• Driva implementeringsprojekt av nya funktioner på "Mitt konto" på hemsidan
• Genomföra benchmarking av konkurrenter
• Ge feedback kring kampanjer, marknadsaktioner mm genom att aktivt delta i möten, diskussioner, teamarbete och workshop
• Ge feedback kring företagets processer med fokus på e-handeln ur ett kundperspektiv
• Verka för ett gott samarbete inom kundtjänsten och företaget som helhet

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta med administration av webbshopar, e-handel och/eller projektledning. Du har mycket goda IT-kunskaper, samt kunskap om webbediteringsverktyg, social media och e-handel. Vi har som krav att du är flytande i svenska eller finska, samt har goda kunskaper i både tyska och engelska. Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift.

Som person är du flexibel, serviceminded och ödmjuk med stort intresse för försäljning online. Du är van att lösa problem med positiv inställning och har utmärkt kommunikationsförmåga. Ditt arbetssätt genomsyras av ett stort kundfokus och du vill vara med och skapa värde för KLINGELs målgrupp.

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2017-05-17

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3503721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: