Spontanansökning - Malmö, Helgsingborg & Ängelholm
Workz Sweden AB / Kundservicejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Workz Sweden AB i Helsingborg,
Ängelholm,
Malmö,
Borås,
Göteborg eller i
hela Sverige VAD GÖR EN KUNDSERVICEMEDARBETARE?
Som medarbetare på ett kundcenter kommer du att vara ansiktet utåt, den första kontakten för våra samarbetspartners kunder, och därmed en representant för varumärket. De huvudsakliga arbetsbetsuppgifter i en kundservice är att besvara frågor, ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer och ge teknisk support. Vanligtvis ingår även administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.
Kunder använder olika kontaktvägar, mestadels telefon, mail och chatt. Därutöver kan även kontakt via sociala medier såsom Facebook, Instagram eller Twitter förekomma. Hos vissa av våra kunder kan ett kundcenter också innebära att man bemöter kunder över disk eller reception. Arbetet sker på kontor, ofta i ett större kontorslandskap tillsammans med ett team.
Kundservice besvarar olika typer av ärenden från start, vilka kunderna är och deras humör är väldigt varierande, då anledningen till kontakten beror på vilken typ av verksamhet vår kund har och vilka ärenden just du ska ansvara för. Vi ser att man på ett pedagogiskt sätt kan förklara och argumentera för den bästa lösningen för kunden, och således göra kunden - oavsett ingångsläge - nöjd.
VI SÖKER DIG
Tidigare erfarenheter är meriterande men inget krav. Du kommer långt med servicetänk och bra kundbemötande. Har du arbetat med människor tidigare, kanske i butik, på restaurang eller i sportsammanhang, är det en fördel. Du får alltid en gedigen utbildning så att du har alla förutsättningar för att klara av din roll som kundservicemedarbetare.
Datakunskaper är avgörande. För vissa tjänster kan det handla om grundläggande kunskaper såsom att vara snabb på tangenterna, klara av att arbeta med många skärmar och flera öppna program och fönster. Medan det för andra tjänster kan krävas erfarenhet av ett visst system. Att vara snabblärd i nya dataprogram är en stor fördel för att lyckas i yrket.
Språkkunskaper i framförallt nordiska språk är eftertraktat inom kundservice. Ett tredje språk är meriterande, för en del tjänster ett krav, men om inget annat anges är språkkravet för våra tjänster flytande svenska och engelska.
För att prestera i kundserviceyrket är simultankapacitet och logisk förmåga nödvändigt. Dessa kunskaper testar vi av genom ettservicetest, vilket skickas per mail när du har registrerat din profil hos oss. När du har genomfört testet är du en aktiv kandidat hos Workz, vilket innebär att vi kommer kontakta dig så snart vi har uppdrag som passar din profil.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2019-10-14ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWorkz Sweden AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Workz Sweden AB (org.nr 556938-3788),
https://www.workz.se/ Jobbnummer 4886738
Observera att sista ansökningsdag har passerat.