Spicer Nordiska Kardan söker teknikadministratör

Framtiden AB / Administratörsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige

Är du en person som har ett teknikintresse och gillar att tänka utanför boxen? Nu har du möjligheten att få delta i ett stort spännande projekt samt bygga på dina erfarenheter inom området. Som maskinkonstruktör erbjuder vi dig en plats i ett härligt team. Sök eller tipsa en vän!

Publiceringsdatum
2019-05-14

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande och det kan förekomma snabba vändningar, därför riktar vi oss till dig som är flexibel i ditt arbetssätt.

Arbetet kan bland annat innebära;
• Ritningar i 2D eller 3D CAD
• Supporta andra avdelningar med teknisk information/ dokumentation
• Hantera och bygga formler i Excel
• Arbeta i affärssystemet Oracle där du kommer lägga till uppgifter och ändra artiklar.

Det kommer även vara kontinuerliga projektmöten där gruppen tillsammans diskuterar rutiner och processen, utifrån det delegeras arbetsuppgifter ut.
Vid start får du en introduktion i hur arbetet fungerar gällande processer och rutiner, du kommer ha genomgångar med varje funktionschef.

Tjänsten gäller till en början 6 månader med möjlighet till förlängning.

Om företaget
SPICER Nordiska Kardan AB i Åmål, helägt dotterbolag till DANA Incorporated, tillverkar kardanaxlar för tunga fordon. Vi är 150 anställda och omsätter 500 miljoner kronor.

Profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt för oss att du som person är strukturerad, öppen och fri tänkande, då arbetet innebär att du tar egna initiativ och har ett tätt samarbete med dina teamkollegor.

Skallkrav:
• Minst gymnasieingenjör inom teknik
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Datavana, Officepaketet

Meriterande:
• Högskoleingenjör/ civilingenjör
• Duktig på Excel

Om företaget
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Anställningsvillkor
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Åmål
Arbetstider: 8-17

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 19914
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kimberley Lacopie kimberley@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Östra Torggatan 2c
65224 Karlstad

Kontorsadress
Östra Torggatan 2c

Jobbnummer
4787695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: