Spelinspektionen söker en medarbetare till Kontaktcenter
Spelinspektionen / Kundservicejobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Spelinspektionen i Strängnäs Vill du ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med ett stort och viktigt uppdrag, att upprätthålla en sund och säker spelmarknad. Kontaktcenter är en del av Spelinspektionens kommunikationsavdelning.
Det här får du arbeta med hos oss
Hos oss arbetar du med att ta emot inkommande samtal och e-post, där du analyserar och svarar på frågor, och på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt löser frågor av såväl enkel som mer komplicerad karaktär. Du kommer att ingå i ett team som tycker om att ge service och möta både interna och externa frågor. På längre sikt kan du vid behov också komma att handlägga/administrera ärenden inom den operativa verksamheten.
Arbetet innefattar att vara kontakten utåt i form av att svara både i telefon och skriftligt genom e-post och internt i form av återkoppling till verksamheten. I tjänsten ingår även administrativa arbetsuppgifter. Det kan bl.a. vara utlämnande av allmänna handlingar, administrera system, katalogisera frågor och ha löpande kontakt med de operativa enheterna.
Du kommer med stöd av en kunskapsbas hjälpa dem som kontaktar Spelinspektionen. Många ärenden hanterar du självständigt, andra löser du tillsammans med kollegorna på Kontaktcenter eller med sakkunniga experter.
Din bakgrund och din kompetens
Vi söker dig som har en gymnasieexamen. Du har minst tre års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och du har god vana av att ge allmänheten service per telefon och mejl, till exempel från arbete i kontaktcenter eller motsvarande. Det är också bra om du har kännedom om lagen om offentlighet och sekretess. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande med erfarenhet av generellt administrativt arbete inom offentlig verksamhet.
Dina egenskaper
Du är trygg i dig själv, prestigelös och har lätt för att samarbeta med kollegor med olika bakgrund och kompetens. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och uttrycker dig enkelt, tydligt och pedagogiskt i tal och skrift. Du har lätt att ta till dig ny information, är van vid digitala arbetssätt och arbetar noggrant och effektivt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vid din förmåga att bidra till en god och trevlig arbetsmiljö.
Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.
Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta till viss del på distans och flexibel arbetstid. Spelinspektionen är en myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter.
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Ansök senast den 3 januari, 2023.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Individuell och differentierad lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Spelinspektionen (org.nr 202100-3310),
http://www.spelinspektionen.se/ Kontakt Avdelningschef, kommunikation
Yvonne Hejdenberg
0765330167 Jobbnummer 7262128
Observera att sista ansökningsdag har passerat.