Speditörsassistent för deltidstjänst hos världsomspännande bolag

Adecco Sweden AB / Företagsförsäljarjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige

Söker du extrajobb bredvid studierna och har ett intresse för spedition? Har du tidigare erfarenhet av service och administrativa arbetsuppgifter? Är du också en person som arbetar strukturerat och noggrant? Då skall du se hit!

Publiceringsdatum
2017-01-11

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i en internationell miljö hos ett bolag som är verksamma inom transportbranschen och belägna i Landvetter. Arbetsuppgifterna består av att kvällstid ta hand om den frakt som kommer in genom att matcha fraktsedlar och tullfakturor mot varandra. Du ansvarar för att matcha gods och föra in information om mottagare, kolli, kg och värde i affärssystemet. Dokumentet skickas sedan till Tullverket som godkänner frakten och därefter kan godset gå iväg. Du kommer att ha kundkontakter samt arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter och förtullning.

Vi söker dig som har möjlighet att arbeta ett par pass i veckan och arbetstiderna är förlagda till måndag-fredag, kvällstid kl.16.00-22.00. Under sommaren finns möjlighet att arbeta fler timmar.

Om dig
Vi söker dig som studerar och vi ser gärna att du läser med inriktning mot logistik. Har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kommer du snabbt komma in i rollen som speditörsassistent. Du får gärna ha erfarenhet av kundtjänst och administrativa arbetsuppgifter. Vidare har du goda datorkunskaper och behärskar såväl engelska som svenska i tal och skrift. Meriterande är körkort och tillgång till bil.

Som person söker vi dig som är kommunikativ, noggrann och serviceminded. Är du dessutom ordningsam och strukturerad och trivs att arbeta rutinmässigt och med administrativa arbetsuppgifter är detta tjänsten för dig. Du trivs med att arbeta självständigt men nära dina kollegor och har lätt för att samarbeta med andra. Din lyhördhet och flexibilitet passar väl för denna roll.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Speditörsassistent är ett konsultuppdrag med omgående tillsättning. Som konsult får du en anställning i Adecco Student. Uppdraget startar omgående.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra. Du får ett ramavtal i Adecco Student AB. Du blir sedan anställd när behov uppkommer och du accepterar anställningserbjudandet.
Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden.
Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt kollektivavtal.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39. .

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3256665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: