Speditör till DHL i Helsingborg

Adecco Sweden AB / Speditörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-03-14

Om tjänsten
I din roll som speditör har du minst sagt en viktig och koordinerande roll. Som företagets ansikte utåt jobbar du med stort fokus för att utifrån DHLs strategier och ramverk utveckla kundrelationer på ett professionellt sätt. Arbetet är varierande och brett där du erbjuds utvecklande uppgifter som du såväl självständigt som tillsammans med kollegor ansvarar och genomför.

DHL är ett internationellt företag med kontor och kunder över hela världen där du utgår och arbetar från kontoret i Helsingborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående efter överrenskommelse och sträcker sig initialt 6 månader med eventuell möjligheter till förlängning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

* Utveckla och bibehålla kundrelationer
* Planera och hantera bokningar från kund och andra kontor
* Uppdatera system och information korrekt
* Hantera och ansvara för kundförfrågningar
* Arbeta med daglig kundnöjdhet och genomföra regelbundna uppföljningar
* Fakturering, priskalkyler och volymberäkningar
* Säkerställa att dokumentation är komplett och uppdaterad

Om Dig
Du som söker trivs med att ta ansvar för dina uppgifter där du genom noggrannhet och struktur hanterar dessa på bästa sätt. Du planerar och hanterar händelser genom kommunikation, med ett lösningsorienterat mindset och god initiativförmåga.

Du har ett stort kundfokus och är serviceinriktad. Du gillar variation och flexibilitet som ger dig möjlighet att arbeta både självständigt men också i samarbete med kollegor och kunder. Med din sociala profil kommer också kommunikation som en naturlig del där du är bekväm såväl på svenska som engelska. Har du tidigare erfarenheter inom transport/logistik eller likvärdig utbildning är detta meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

* Du är kommunikativ, har hög servicekänsla och är lyhörd för kundens behov
* God initiativförmåga och ansvarskänsla
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Goda dator- och systemkunskaper
* Tidigare erfarenheter eller likvärdig utbildning är meriterande

Kontaktuppgifter
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ronja Andersson, ronja.andersson@adecco.se

Har du frågor kirng registrering, vänligen kontakta info@adecco.se





Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-40780".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Ronja Andersson

Jobbnummer
7544517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: