Speditör / logistikkoordinator till Schenkers utrikesavdelning
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-03-30Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 9 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företagetSchenker är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. Tjänsten är placerad på deras kontor i Bäckebol, Göteborg där det i dagsläget arbetar runt 60 personer.
De söker nu dig som vill vara en del av deras expansiva resa och som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som administratör tillhör du ett bokningsavdelningen, ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap.
Dina arbetsuppgifterI rollen som speditör på utrikesavdelningen som hanterar utrikesbokningar agerar du spindeln i nätet där du har kontakt med kunder, partners och åkerier. Du arbetar med import- och exportbokningar, tar emot information från kunder och ansvarar för att hålla koll på sändningarna. Du ansvarar själv för dina bokningar och länder. Arbetet innefattar mycket mailkontakt men även telefonsamtal där du arbetar för att hitta lösningar för att föra arbetet framåt. Du kommer att ingå i ett mindre team men arbetar och driver dina egna arbetsuppgifter självständigt.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service och/eller administration
• Du har en god dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med logistikerfarenhet, arbete med trafikflöde eller tullhantering
Vi tror att du har ett flexibelt arbetssätt och håller god struktur i ditt arbete. Som person är du lösningsorienterad och kundfokuserad med förmåga att hela tiden tänka ett steg längre. Därtill har du god kommunikativ förmåga, en positiv inställning till ditt arbete och lätt för att samarbeta med andra.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Gabriella Enocsson
gabriella.enocsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7606045
Observera att sista ansökningsdag har passerat.