Speditör inom flygexport till marknadsledande logistikbolag
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av speditionsarbete? Vill du ha en arbetsdag i ett högt tempo med fokus på kundkontakter, service och problemlösning? Adecco söker dig som vill arbeta som flygspeditör i ett spännande globalt bolag!
Publiceringsdatum2017-11-02Om tjänstenDu kommer att arbeta i ett team som tillsammans ansvarar för hantering av flygexport, vilket innebär att ur kvalitetssynpunkt och med kunden i fokus, säkerställa att sändningarna levereras till kund i enlighet med vad som är överenskommet gällande tid och pris i ett komplett och oskadat skick.
Som Speditör inom flygexport kommer ditt huvudsakliga ansvarsområde att innefatta:
• Ta emot bokningsuppdrag och bekräfta dessa till kund
• Boka sändningar på lämplig flight enligt gällande Trafikprogram
• Boka transporter för upphämtning eller leverans med avtalade transportörer
• Registrera sändningar i företagets affärssystem enligt gällande arbetsrutin för att uppnå uppsatta kvalitetsmål
• Tariffera och debitera transportuppdrag enligt gällande kundinstruktion och offerter
• Avisera till mottagande agent alternativt mottagaren enligt gällande kundinstruktion
• Handlägga eventuella avvikelser samt dokumentera dem
• Handlägga reklamationsärenden (preliminära reklamationer)
• Utföra tullklarering
Du ansvarar också för att aktivt delta i förbättringsarbeten och arbeta för att uppsatta mål enligt affärsplanen uppnås.
Om dig
Vi söker dig som har studerat en eftergymnasial utbildning med inriktning mot spedition, logistik eller annat relevant område, alternativt så har du likvärdiga arbetslivserfarenheter. Du har erfarenhet av att arbetat inom spedition och med tullklarering och det är högt meriterande om du har kompetens inom flygområdet. Erfarenhet av LES-tullsystem är högt meriterande. Vidare har du goda kunskaper i svenska spårket och då du kommer arbeta i en internationell miljö så hanterar du även det engelska språket obehindrat ti tal såväl som skrift.
Som person är du serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus. Du är lyhörd för kundens önskemål och har en god förmåga att skapa goda relationer och vårda kundkontakter. Du har en positiv inställning och påvisar alltid ett professionellt bemötande. Du trivs med att arbeta i team och ser att just lagarbete är vägen till framgång.
Viktigt för tjänsten är:
• God kompetens och erfarenhet av speditionsarbete
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket
• God initiativförmåga och ansvarskänsla
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som speditör är ett konsultuppdrag och skall tillsättas omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och det kan på sikt finnas möjlighet till anställning hos vårt kundföretag. Arbetet är förlagt till 37,5 h/vecka.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3782391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.