Specsavers söker en Butikschef till Mirum, Norrköping

Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail / Chefsjobb / Norrköping
2018-11-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Specsavers söker en Butikschef till Mirum, Norrköping" (publicerad 2018-12-30) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail i Norrköping, Linköping, Nyköping, Motala, Mjölby eller i hela Sverige

Specsavers Sweden AB är en del av den internationella optikkjeden Specsavers Optical Group som bildades på Guernsey 1984. Under dessa år har Specsavers vuxit till att bli den största privatägda optikerkedjan med ca 2000 butiker i Europa, Australien och Nya Zeeland. Specsavers etablerades i Sverige 2004 och är nu marknadsledande med 113 butiker spridda över hela Sverige.


Brinner du för försäljning och service och har du ett driv att vara med och vidareutveckla Specsavers Sverige? Då kan du vara vår nya kollega!

Vi söker en Butikschef till vår butik i Mirum, Norrköping. Anställningen är en visstidsanställning på heltid i 6-12 månader med möjlighet till förlängning. Då våra butiker i huvudsak drivs som Franchise/Joint-Venture kan det för rätt person dock även finnas goda möjligheter att bli en framtida delägare av butikerna.

Vad gör en Butikschef hos Specsavers?
Butikschefen ansvarar för verksamheten med fokus på att uppnå enastående resultat vad gäller kundservice, personal, ekonomi och verksamhetsmål.

Några av huvuduppgifterna för en butikschef hos oss är:



* Tillsammans med regionansvarig Retail Performance Consultant (RPC) fastställa och se till att alla affärsmål uppfylls eller överträffas



* Utveckla affärsmöjligheter genom effektiv PR och marknadsföring av företagets produkter och erbjudanden



* Arbeta aktivt med rapporter och information från företagsledningen i kombination med nyckeltal (KPI)



* Ta hand om rekrytering, introduktion och schemaläggning av nya medarbetare för att säkerställa att rätt personer är på rätt plats vid rätt tillfälle i butiken



* Leda och motivera hela personalstyrkan på ett effektivt sätt och stötta dem i deras utbildning och utveckling



* Stötta RPC i att skapa en positiv och motiverande miljö för teamet så att medarbetarna gör sitt yttersta, trivs med sitt arbete och bidrar till att driva en fantastisk butik



* Löneberedning i våra schemaläggnings- samt lönesystem


Hur kommer du att lyckas som Butikschef?
Du är en person som trivs med att ta ansvar och driva mot uppsatta mål! Du gillar att arbeta med många arbetsuppgifter parallellt och du kommer bra överens med alla typer av människor. Du ser möjligheter i varje utmaning och är bra på att kommunicera, sälja och övertyga. Att du brinner för kundservice och exceptionella kundupplevelser är en självklarhet. I rollen krävs en förmåga att arbeta produktivt och strukturerat, både i samarbete med andra och på egen hand. Sist men inte minst så brinner du för att arbeta inom retail!

Några av dina mål är:



* Att skapa en "Customer First"-kultur i butiken som ger utmärkta kundserviceresultat



* Att se till att alla kundklagomål hanteras på ett effektivt och korrekt sätt



* Att driva visionen om ledarskap med teamet i enlighet med Specsavers vision och värderingar



* Att bekräfta medarbetare som gör ett bra jobb



* Att se till att kassa, kassaregister och bokföring stämmer



* Att genomföra medarbetarsamtal och personalutvärderingar



* Att förstå resultat- och balansräkningar och göra resultatanalyser



* Att hantera kassaflödet effektivt



* Att alltid vara en ambassadör för varumärket Specsavers


Vad önskar vi från dig?
Du har minst 3-5 års erfarenhet av en liknande roll, har du dessutom erfarenhet av att arbeta i en franchiseverksamhet är detta ett stort plus. Vi vill att du ska kunna visa upp goda resultat ifrån tidigare arbete inom försäljning. God numerisk och ekonomisk förståelse är avgörande för att lyckas i rollen samt bra skriftlig och muntlig kommunikation, både på engelska och svenska. Ledarerfarenhet samt erfarenhet av att arbeta med coaching som verktyg är önskvärt.

Varför Specsavers?
Hos oss hittar du en engagerad och entusiastisk personalstyrka, som ständigt arbetar för att göra Specsavers till kundens val av optikerkedja. Vi är en internationell kedja med goda utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga villkor där vi brinner för det vi gör. i Specsavers lever vi våra värderingar, och behandlar andra som vi själva vill bli behandlade.

Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpnade.

Frågor besvaras av Maria Johansson 0706-067646 , maria.johansson@retailrecruitment.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Publiceringsdatum
2018-11-29

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Johansson maria.johansson@retailrecruitment.se 0706067646

Företag
Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail

Adress
Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
4483423

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail: