Specsavers i Partille/Allum söker en butikssäljare på 80%!
Retail Staffing Sverige AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
2023-03-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Specsavers i Partille/Allum söker en butikssäljare på 80%!" (publicerad 2023-05-03) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail Staffing Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.
Vi söker nu en butikssäljare/optikerassistent som vill vara en del av vårat team på Specsavers i Partille/Allum. Anställningsgraden är 80% med önskad start omgående eller enligt överneskommelse.
Du förväntas arbeta efter ett rullande schema, där det är pass förlagda på vardagar samt att du arbetar en lördag eller söndag varannan helg.
Dina arbetsuppgifter innebär:
Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är en fördel. Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik i Allum. Det innebär att du:
* Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden
* Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser - baserat på optikerns rekommendationer
* Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna - och att de gärna kommer tillbaka
* Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla
Vi ser gärna att du:
* Är en driven och arbetsvillig person
* Är social och har lätt för att kyta nya kontakter
* Har erfarenhet från detaljhandeln, men det är inget krav
* Ser dig som flexibel
* Har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen
* Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse i samarbete med ett team av experter
* Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa
Publiceringsdatum2023-03-28Så ansöker duI samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins.
Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland.
I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren.
Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen "Most trusted brand of optician's" av läsarna till Readers Digest.
Ersättning Fast
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Retail Staffing Sverige AB (org.nr 556978-3219),
http://www.retailstaffing.se Arbetsplats Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Event/Pop-Up/Kundt
Kontakt VD/Retail Staffing Manager
Ulrika Mikkelsen
ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se 0767-774138 Jobbnummer 7593644
Observera att sista ansökningsdag har passerat.