Specsavers Backaplan söker säljare / optikerassistent på 80%

Retail Staffing Sverige AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Staffing Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.

Om rollen:
Vi söker en erfaren och utåtriktad butikssäljare/optikerassistent för att komplettera vårt team på Specsavers på Backaplan. Tjänsten är tillsvidare och anställningsgraden är 80%, med 6 månaders provanställning. Du kommer arbeta på ett rullande schema som till en början endast sker på vardagar. Helgarbete kan förekomma fram över. Från och med Mars månad har butiken följande öppettider:
8-18 Måndag-Tordsdag, 9-18 Fredag, 10-16 Lördag.
Tjänsten ska tillsättas omgående eller enligt överenskommelse. Butiken tillämpar Handels kollektivavtal.

Som optikerassistenten är man ofta den första medarbetaren våra kunder möter när de kommer in i butiken. Därför är detta en viktig roll för att göra ett gott första intryck.
Under hela din tid hos Specsavers får du all den utbildning och träning som du behöver för att kunna växa i din aktuella roll och förbereda dig för kommande steg på den karriärväg du väljer.

Detta är en mycket framträdande roll där du är viktig för kundens upplevelse. Du får också en perfekt position för att lära dig verksamheten och vad som är viktigt för Specsavers.

Vi söker inte alltid efter tekniska kunskaper eller erfarenhet av optik. Det är önskvärt och meriterande om du har den erfarenheten, men inget krav. För det vi verkligen vill ha, är en medarbetare som bryr sig om kundresan och att den blir bra. Samt att man ska tycka att det är kul när det är fullt upp! Miljön i våra butiker är en aktiv detaljhandel med mycket kunder. Att vara stresstålig är en mycket viktig del.

Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik i Backaplan

Den som tycker det är viktigt med fantastisk kundservice och trivs med teamwork skulle passa in perfekt. Ingen dag är den andra lik. Ena minuten kanske du hjälper en kund att välja de perfekta bågarna och i nästa ögonblick går ni tillsammans igenom vår tydliga prisstruktur.

Som person är / har du:
• Du har arbetslivserfarenhet som säljare inom detaljhandeln
• Du har jobbat med aktiv, personlig försäljning i butik
• Du bygger bra relationer och skapar förtroende hos kunderna
• Du är en driven och arbetsvillig person som älskar försäljning
• Du är utåtriktad och framåt
• Har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen
• Är van vid och har lätt för att lära dig nya datorsystem
• Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse i samarbete med ett team av experter
• Trivs med ett högt tempo, många bollar i luften och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa
• Är bekväm med att skriva och prata både svenska och engelska

Publiceringsdatum
2022-01-24

Så ansöker du
I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.

FÖR ATT UPPFYLLA KRAVEN I GDPR SAMT KUNNA HÅLLA EN GOD KOMMUNIKATION MED VÅRA SÖKANDEN TAR VI EMOT ANSÖKNINGAR DIGITALT VIA ANNONSEN, EJ VIA E-POST ELLER BREV. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins.
Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland.

I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren.

Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen "Most trusted brand of optician's" av läsarna till Readers Digest.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Retail Staffing Sverige AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Retail Staffing Sverige AB (org.nr 556978-3219), http://www.retailstaffing.se

Arbetsplats
Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Event/Pop-Up/Kundt

Kontakt
Retail Staffing Recruiter
Nicolina Hansson
nicolina.hansson@retailstaffing.se
0705 08 41 90

Jobbnummer
6275412

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Staffing Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Staffing Sverige AB: