Specops Software söker en supportansvarig tekniker

Help at work / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Vår kund
Specops Software är ett internationellt mjukvaruvaruföretag i kraftig tillväxt. Företaget har sedan 2001 utvecklat marknadsledande teknologi inom OS/Software deployment och password management. Specops Software har fler än 3000 kunder i över 50 länder. Huvudkontoret ligger i Stockholm och har utöver det etablerade kontor och dotterbolag i Canada, USA samt Storbrittanien.

Publiceringsdatum
2012-09-04

Arbetsuppgifter
Help at Work söker för Specops Softwares räkning en supportansvarig tekniker. Rollen innebär att du kommer att arbeta med support gentemot Specops kunder i Sverige och Storbritannien. Som supportansvarig tekniker kommer du att hjälpa kunder med tekniska problem över telefon och mail och du kommer att ingå i ett team bestående av säljare och produktspecialister. Tjänsten är placerad på Specops huvudkontor centralt i Stockholm.

Du kommer till exempel att:

• Ta emot ärenden via telefon och e-post
• Felsöka och problemlösa
• Eskalera ärenden
• Vara Specops ansikte utåt

Det här är en chans för dig som vill arbeta på ett globalt och framgångsrikt företag i mjukvarubranschen och du kommer att arbeta i en koncern med några av branschens erkänt duktigaste medarbetare. Specops är ett företag som skapar en miljö för människor som vill att deras arbetsinsats skall synas, samt ger dig som individ en möjlighet att växa med dem som företag.

Profil
Vi söker dig som:

• Har minst 3 års erfarenhet från att arbeta med support eller teknisk kundtjänst.
• Har en grundläggande förståelse för Microsoft-baserad infrastruktur.

Har du erfarenhet från att ha arbetat ,med SalesForce är detta meriterande. Det är även en fördel om du har kunskap om eller erfarenhet av deployment och/eller password management.
Vidare brinner du för kundservice och trivs med att hjälpa andra och du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt beskriva tekniska lösningar för andra. Som person är du utåtriktad, ansvarstagande och stresstålig. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17
Plats: Stockholm
Lön: Månadslön + bonus
Urval: Sker löpande

Denna rekrytering sköts av Help at Work men du kommer att anställas direkt av Specops Software. För att söka tjänsten gå in på www.helpatwork.se alternativt skicka ditt CV och personliga brev till frida.hallqvist@helpatwork.se . Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Frida Hallqvist, 0736-330182

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-04
Ange följande referens när du ansöker: 285
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Hallqvist, 0736-330182, frida.hallqvist@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1331020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: