Specialsjuksköterska, Hälso och sjukvård

Skellefteå kommun, socialkontoret / Sjuksköterskejobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, socialkontoret i Skellefteå

Äldre i Skellefteå kommun ska kunna leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Som medarbetare inom äldreomsorgen har du ett tydligt uppdrag, att enligt äldreomsorgens nationella värdegrund och kommuns gemensamma värdegrund stödja den äldre utifrån vad den personen kan och hur den vill leva. Vårt arbete kännetecknas av hög kvalité, mötet med den äldre ska präglas av en öppen trygg och tillitsfull atmosfär och den äldre ska känna förtroende för äldreomsorgen. I arbetet ska vi se till den äldres välbefinnande, rätt till privat sfär och möjlighet till självbestämmande och delaktighet.

Nu söker vi en specialistsjuksköterska riktad till vård i livets slut 50% och resurssjuksköterska 50%.


Publiceringsdatum
2018-09-24

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter på 50% som specialist riktad till vård i livets slut innebär bland annat att du ska bidra till att verksamheten kan erbjuda en god vård i livets slut bland annat genom att
• Kvalitetssäkra patientarbetet vid vård i livets slut och fungera som specialiststöd till verksamheten och till kollegor.
• Utbilda, handleda och hålla i nätverk med kontaktsjuksköterskor.
• Analysera resultat och bidra med förslag till åtgärder

Dina arbetsuppgifter på 50% i Resursteamet innebär att stärka upp sjuksköterskebemanning vid korttidsfrånvaro eller vid behov av förstärkning på särskilda boenden eller i hemvård.


Kvalifikationer
Du har specialistutbildning inom; Vård av äldre, distriktsköterska och vård i livets slut. Du förväntas kunna arbeta självständigt, vara initiativrik och ansvarstagande samt fäster stor vikt vid att ha god ämneskompetens och vilja att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde som sjuksköterska. Arbetet ställer krav på att ha ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt och förmåga att kunna prioritera rätt.

Vi erbjuder en målstyrd verksamhet vilket innebär att du kan genomföra och leverera resultat från gjorda överenskommelser. Du besitter en pedagogiskt förmåga och tycker om att umgås med andra människor. Du trivs med att arbeta nära i team, uppskattar god stämning i gruppen och är hänsynsfull och samarbetsvillig. Körkort krävs för denna tjänst.

I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald. Vi ser det som en tillgång om du är flerspråkig, kan teckenspråk eller har andra kulturella kompetenser som berikar vår verksamhet.

ÖVRIGT
På socialkontoret är människan i centrum. Vi får dagligen dela glädje och sorg med äldre, personer med funktionsnedsättning, personer med missbruksproblem, barn, ungdomar och deras familjer. Cirka 3 700 anställda inom äldreomsorgen, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen ger omvårdnad och trygghet till dem som behöver stöd, råd och hjälp. Med empati, kunskap och engagemang bidrar vi till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Vi är samhällsbyggare och våra ledord är professionalitet, engagemang och framsynthet.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Ange följande referens när du ansöker: A814292/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Hård 0910-73 50 00

Företag
Skellefteå kommun, socialkontoret

Adress
Skellefteå kommun, socialkontoret
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå

Kontorsadress
Stadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå

Jobbnummer
4365097

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, socialkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, socialkontoret: