Specialpedagog till Hardemo och Stene skola

Förvaltning för livslångt lärande, Kumla kommun / Speciallärarjobb / Kumla
2015-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Specialpedagog till Hardemo och Stene skola" (publicerad 2018-10-25) ⬅️


Visa alla speciallärarjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Förvaltning för livslångt lärande, Kumla kommun i Kumla

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.

Publiceringsdatum
2015-12-04

Arbetsuppgifter
Vill du arbeta i en växande kommun? Förvaltning för livslångt lärande är Kumla kommuns största förvaltning med drygt 700 anställda. Förvaltningen har verksamhet för barn i åldrarna 0-20 år. Den består av förskola, fritidshem, grundskola, särskola, gymnasium och vuxenutbildning.

Vi söker nu dig som vill arbeta som specialpedagog på Hardemo skola och Stene skola. Du har erfarenhet av arbetet som specialpedagog och är van vid att handleda personal, planera, utföra och följa upp det pedagogiska arbetet, du har också vana av att arbeta i arbetslag och handleda pedagoger.
Är du den vi söker kan vi erbjuda dig ett stimulerande arbete i ett engagerat arbetslag, med härliga elever på två skolor med skogen som närmsta granne.
Som lärare i Kumla kommun förväntas du;

• Vara väl förtrogen med styrdokumenten och dess innebörd;

Normer och värden, kunskap och lärande, elevers ansvar och inflytande, samarbete skola/hem, övergång och samverkan, skolan och omvärlden, samt bedömning

• Ha ett stort intresse för didaktiska frågor, där elevens lärande är i centrum
• Ha god samarbetsförmåga och initiativkraft

Kvalifikationer
Du har en specialpedagogisk examen mot de tidigare årskurserna. Du har erfarenhet och kunskap om TAKK och det fonologiska arbetet med att utveckla talet hos barn. Du har även en grundutbildning i MI (Motiverande samtal) som är meriterande utifrån handledningssituationer.

Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt, har en god social förmåga samt att du är en ansvarstagande och engagerad person. Du har ett positivt och professionellt förhållningssätt mot både elever, föräldrar och kollegor.

Vi lägger stor vikt vid ett elevcentrerat förhållningssätt samt personlig lämplighet.
Intervjuer kommer ske löpande under annonseringstiden.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75-80% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-18
Ange följande referens när du ansöker: Fll 230/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Månbrant, Rektor 019-58 85 05

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens servicece 019-58 80 00

Företag
Förvaltning för livslångt lärande, Kumla kommun

Adress
Förvaltning för livslångt lärande, Kumla kommun
Torget 1
69280 Kumla

Kontorsadress
Stadshuset, Torget 69280 Kumla

Jobbnummer
2561532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Förvaltning för livslångt lärande, Kumla kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Förvaltning för livslångt lärande, Kumla kommun: