Specialpedagog/speciallärare till Böleängsskolan

Umeå kommun / Speciallärarjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå kommun i Umeå, Vindeln eller i hela Sverige

Specialpedagog/speciallärare till Böleängsskolan
UTBILDN:2016:319

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 11 700 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring 1 000 medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Vi samverkar för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Vi lär barn att läsa, skriva och räkna. Vi bidrar till att utveckla barns fantasi och tro på sin egen förmåga. Vi stödjer barn och unga att leva ett självständigt liv. Vi har Sveriges viktigaste jobb - vårt uppdrag är att ge unga framtidstro.

Böleängsskolan ligger i skolområde Syd och är en av Umeå kommuns större grundskolor med ca 380 elever och ca 50 personal. Lokalerna är belägna mitt på Böleäng med närhet till fina grön- och friluftsområden. Skolan är indelad i fyra hemvisten: Diamanten, Safiren, Rubinen och Smaragden samt fritidsklubben Kristallen.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid

Publiceringsdatum
2016-06-23

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i ett arbetslag med fyra andra specialpedagoger/speciallärare och arbeta som specialpedagog/speciallärare på Böleängsskolan. Dina arbetsuppgifter blir att göra pedagogiska utredningar, fördjupade läs- och skrivutredningar, extra anpassningar, intensivundervisning, handledning, stöd på organisations-, grupp- och individnivå.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad specialpedagog/speciallärare. Du har kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Du har lärarlegitimation/har ansökt om legitimation. Har du dessutom kompetens i lågaffektivt bemötande och erfarenhet av att undervisa elever i behov av särskilt stöd är det positivt.

Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har förmåga att individualisera och variera undervisningen utifrån elevernas behov. Du är en tydlig ledare i klassrummet med förmåga att skapa struktur, sammanhang och goda relationer.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Har du lärarlegitimation bifoga denna.

Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning.

Tillträdesdag
2016-08-15

Välkommen med din ansökan. Umeå kommun använder sig av E-rekrytering gör därför din ansökan på Umeå kommuns hemsida www.umea.se/ledigajobb

Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med vår support, 090-16 10 99, tryck 1

Umeå kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-30
Umeå kommun använder sig av E-rekrytering gör din ansökan på vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: UTBILDN:2016:319

Kontakt
Oskar Fredriksson, rektor 090-16 52 94

Facklig kontakt
Birgitta Larsson, Lärarnas Riksförbund 090-16 18 94
Birgitta Ljungberg, Lärarförbundet 090-16 49 30

Företag
Umeå kommun

Adress
Umeå kommun
90184 UMEÅ

Kontorsadress
SKOLG 31 A
UMEÅ

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 090-16 10 99
E-postadress: jobb@umea.se

Jobbnummer
2922212

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå kommun: