Specialpedagog, Spångholmsskolan

Svedala kommun / Speciallärarjobb / Svedala
2018-06-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Specialpedagog, Spångholmsskolan" (publicerad 2019-04-15) ⬅️


Visa alla speciallärarjobb i Svedala, Staffanstorp, Vellinge, Trelleborg, Skurup eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svedala kommun i Svedala

Svedala skolkommun har en hög målsättning, vår vision är att alla ska lyckas. Vill du vara med och stärka måluppfyllelsen med fokus på elevernas lärande? Spångholmsskolan är en skola från årskurs 4 till 9 belägen i Bara med omkring 375 elever och ett fyrtiotal medarbetare. En skola med goda resultat och kompetenta medarbetare rekryterar nu en kollega.

Uppdrag
Spångholmsskolan växer och utökar, vi rekryterar nu en ny specialpedagog.

På skolan arbetar stolta medarbetare med hög kompetens som har mod att våga utmana i sitt arbete. Är du specialpedagog och vill arbeta tillsammans med oss för att alla ska lyckas? Nu finns möjligheten!

Som specialpedagog är det ditt uppdrag att,

• Ansvara övergripande för att säkerställa dokumentation för våra elever i behov av särskilt stöd.
• Ansvara för utredning av elever, individuellt och i grupp.
• Handleda kollegor individuellt och i grupp.
• Kontinuerlig uppföljning med rektor på individ-, grupp- och organisationsnivå.

Vidare har du en viktig roll i skolans Elevhälsoteam där du arbetar tillsammans med specialpedagoger, rektor, skolsköterska, skolkurator och skolpsykolog. Du kommer tillsammans med elevhälsoteamet ha en framträdande roll i kommande organisationsförändring med fokus på de pedagogiska situationerna i lärandemiljön med arbetslag och lärare.

Läs mer om hur vi arbetar mot vår vision - alla ska lyckas, www.kvutis.se

För oss har digitaliseringen en central roll i undervisningen. Vi är en 1:1 skola vilket innebär att alla våra elever har tillgång till varsin dator både hemma och i skolan.

Vi strävar efter att lära av varandra och vi vill utvecklas tillsammans. Vi arbetar för trygghet och studiero och vi fokuserar nu på att utveckla områden kring elevernas ansvarstagande och anpassad undervisning utifrån elevens behov och förutsättningar.

Vi erbjuder dig ett utvecklande uppdrag tillsammans med engagerade kollegor i en skolkommun i framkant.

Kompetens
För att trivas hos oss ser och uppmärksammar du förbättringsområden och är duktig på att driva och genomföra förbättringar både i arbetslag och tillsammans med eleverna.

Vi ser gärna att du,

• Vill arbeta i team tillsammans med skolans två andra specialpedagoger.
• Är en god handledare och ser skolan som en helhet.
• Är utbildad specialpedagog och har en förmåga att skapa goda och hållbara relationer med elever, föräldrar och dina kollegor.
• Ser och uppmärksammar arbetssätt som kan förbättras och vill vara med och driva din och arbetsgruppens utveckling.
• Du har en förmåga att se det enskilda barnets styrkor och behov för att skapa förutsättningar att nå sin fulla potential.

Vidare är du person som är nyfiken och intresserad av att utvecklas. Du vill arbeta för kollegialt lärande där vi lär av varandra och utvecklas tillsammans.



Publiceringsdatum
2018-06-08

Arbetstid och varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Övrig information
Vi tillämpar löpande urval så skicka gärna in din ansökan snarast.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Dybner, rektor anders.dybner@svedala.se 040-6268861
Fackliga kontakter, nås via kundservice 040-626 80 00

Företag
Svedala kommun

Adress
Svedala kommun
Åbjörngatan 7
23380 Svedala

Kontorsadress
Åbjörngatan 7

Jobbnummer
4193431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svedala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svedala kommun: