Speciallärare till regional särskild undervisningsgrupp

Stockholms kommun / Speciallärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Vill du vara med och bygga upp en unik verksamhet för elever med särskilda behov i årskurs 6-9? Då är det här ett uppdrag för dig!

Arbetsplatsbeskrivning

Under höstterminen 2021 kommer en stadsdelsgemensam särskild undervisningsgrupp för elever i omfattande behov av särskilt stöd att startas.

Verksamheten drivs i avskilda lokaler som ligger på gångavstånd till Spånga grundskola. Rektor på Spånga grundskola är närmaste chef för personalen. Åtta grundskolor i stadsdelen har tillgång till att placera elever i den särskilda undervisningsgruppen som tar emot 10 elever. Verksamheten drivs i nära samverkan med stadsdelsförvaltningen i Spånga-Tensta.

Publiceringsdatum
2021-07-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta tillsammans med lärare, lärarassistent och socionom. I rollen som speciallärare ska du bidra till att elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Detta för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål. I ditt arbete förväntas du bland annat föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och medverka i upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa. Som speciallärare arbetar du också praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt och i grupp. Du kan vid sidan av detta ha en konsulterande och handledande roll gentemot kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- har grundlärarexamen med bred behörighet, gärna med sv, sva och en, med vidareutbildning till speciallärare/specialpedagog.
- har erfarenhet och kunskap inom neuropsykiatriska funktionsvariationer

Erfarenheter
Vi ser gärna att du har arbetat minst 2 år i en verksamhet som riktas till elever med särskilda behov.

Kunskaper

Du ska:

• ha kunskap om att bedriva undervisning utifrån forskning och beprövad erfarenhet.
• ha god kännedom om särskilt stöd
• ha god förmåga i att kommunicera i såväl tal som skrift
• ha god kunskap om pedagogiska arbetsmetoder som kan anpassas efter elever med särskilda behov

Som person ser vi att du:

• är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter
• kan hantera explosiva beteenden hos elever på ett konstruktivt sätt
• är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer
• har god samarbetsförmåga och ser teamet som en tillgång
• lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• är relationsskapande, utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Kontaktuppgifter för detta jobb
Christine Akalla, rektor
christine.akalla@edu.stockholm.se
08-508 413 07

Soma Amin, projektledare
soma.amin@edu.Stockholm.se
08-508 33 693

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2021-08-11 Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/4316".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Område 7, Spånga grundskola

Jobbnummer
5874814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: