Speciallärare till Oxievångsskolan

Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utbildningsområde Söder / Speciallärarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utbildningsområde Söder i Malmö

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med att påverka?

Tillsammans gör vi skillnad!
Grundskoleförvaltningens övergripande uppdrag är att ge alla Malmös elever samma möjligheter att lyckas i skolan och nå goda resultat. Förvaltningen ska även skapa de bästa förutsättningarna för de medarbetare som möter våra elever och deras vårdnadshavare. Oavsett arbetsuppgifter så innebär ett arbete i grundskoleförvaltningen att göra skillnad för våra 24 000 elever. Tillsammans med 4 600 kollegor kan du vara med i skapandet av framtidens skola.

Hos oss är eleven i fokus!
Oxievångsskolan är en 6-9 skola där forskning och utveckling pågår i vårt dagliga arbete och är en självklar del av vår organisation. Skolan ligger i en vacker miljö med närhet till natur och rekreation. Vår organisation består av årskursvisa arbetslag. Skolan har en musikprofil där eleverna får utveckla sin musikaliska sida vilket ger en särskild estetisk känsla på skolan. Verksamheten genomsyras av ett hälsofrämjande arbete och på skolan finns också en hälso- och idrottsinriktning under utveckling. Vi ingår i arbetet med gröna skolgårdar och odling i skolan. Skolan har en egen NT-utvecklare som arbetar med NT- utveckling på skolan och som en del av detta har vi inom astronomin påbörjat samarbete med TychoBrahe- observatoriet i Oxie.
Vi arbetar ämnesövergripande i större projektområden inom arbetslaget med fokus på entrepreniörielltlärande och språkutvecklande ämnesundervisning. Vi erbjuder IKT-pedagog och förväntar oss att du arbetar dagligen med IKT och BFL i vår verksamhet. Vi arbetar med både PC, Cromebook och Ipads. Samtliga klassrum är utrustade med projektorer och alla elever har tillgång till egen dator. Skolan består av stora luftiga lokaler och inrymmer också ett eget nyöppnat där vi sätter läsningen i fokus.
Vill du vara med att vara i början på ett spännande utvecklingsarbete och arbeta med ett trevligt kollegie skall du söka till oss!

Publiceringsdatum
2015-10-23

Arbetsuppgifter
Till Oxievångskolan söker vi nu en engagerad speciallärare som genom operativt arbete med eleverna kan stärka deras kunskapsutveckling i främst matematik. Du arbetar aktivt för att utveckla goda lärmiljöer. Du kommer att ingå i skolans elevhälsoteam och arbetar främst på uppdrag av skolans två specialpedagoger samt skolledare. Du knyter goda relationer och arbetar med alternativa metoder. Skolan har ett entreprenöriellt, formativt och språkutvecklande förhållningssätt och är långt framme inom IKT. Varje klassrum är utrustad med projektor. Vi erbjuder egen dator och iPad till vår personal samt kontinuerlig handledning av vår IKT-pedagog både i grupp och enskilt. Vi vill att du använder IT som stöd i din undervisning.

Kvalifikationer
Du har speciallärarexamen, gärna med inriktning matematik. Du har tidigare erfarenhet av arbete som grundskollärare och arbete med barn med särskilda behov. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som speciallärare samt har erfarenhet av elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt autism.

Du är är väl insatt i skolans styrdokument och kan tillämpa dem i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har arbetat med bedömning för lärande i din undervisning samt har kunskaper och erfarenhet av IKT samt fortbildning inom området. Det är också meriterande om du har erfarenhet av Bravkod och Adlers matematikutbildning.

Du har förmåga att utöva ett gott ledarskap i klassrummet, är trygg, driven och initiativtagande.
Vidare har du lätt för att bygga relationer och är öppen för samarbete med övriga kollegor på skolan.

Eftersom skolan har musik- och hälsoprofil kan det vara bra om du har ett extra intresse för något av dessa områden.

Vi förutsätter att du har en positivt elevsyn och ett professionellt förhållningssätt.
Du behärskar svenska i tal och skrift.

Välkommen till oss!

ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval.

Förutom med buss eller bil, kan du ta dig till Oxie med pågatåg som går 2 ggr/timme sträckan Lund-Malmö-Ystad.

Tänk på att vara ute i god tid med att beställa utdrag ur belastningsregister då uppvisande av sådant krävs för anställning inom barn- och ungdomsverksamhet i Malmö stad.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-704 704. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-07 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-14
Ange följande referens när du ansöker: 171-15-894
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Nyberg, Rektor 0701-495840
Engin Ilyaz, Bitr. rektor 0766-395140
Hanna Draxell, Bitr. Rektor 0729-963434

Facklig kontakt
Ann-Christin Lenander, Lärarförbundet 040-34 30 49
Mia Lorentz, Lärarnas Riksförbund 040-341000

Företag
Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utbildningsområde Söder

Adress
Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utbildningsområde Söder
August Palms plats 1
20580 Malmö

Kontorsadress
August Palms plats 1 Malmö

Jobbnummer
2492905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utbildningsområde Söder

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utbildningsområde Söder: