Speciallärare till Ilandaskolan

Karlstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen / Speciallärarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen i Karlstad

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.

Ilandaskolan är en skola med fina och fräscha lokaler vackert belägen vid Ilandatjärn. Skolan har drygt 500 elever i grundskolan och särskolan åk 7-9 och ca 60 personal.
Ilandaskolan präglas av trygghet, trivsel och goda studieresultat. Behörigheten till gymnasiet är hög.
Arbetet organiseras i tre vertikala arbetslag samt ett arbetslag i särskolan. Elevhälsan har en central roll på skolan och elevhälsoteamet består av skolsköterska, kurator, två speciallärare, skolpsykolog och rektorerna för grundskolan och särskolan. Vi arbetar aktivt med att göra lärmiljön tillgänglig för alla och har det som prioriterat utvecklingsområde under läsåret. Alla elever i åk 7-9 har egen dator och vi arbetar i Office 365 bland annat i Teams och med NE:s digitala läromedel.


Publiceringsdatum
2020-09-11

Arbetsuppgifter
Du och din speciallärarkollega delar på arbetet, som sker på individ-, grupp och organisationsnivå. Du undervisar elever och tillsammans med din speciallärarkollega ansvarar du för och upprättar all dokumentation när det gäller stöd. Du har ditt kontor i vår stödverksamhet Resursen, där du också möter många elever i undervisning. Du handleder personal och du deltar i möten med elever, vårdnadshavare och annan personal på skolan. Du ingår i elevhälsoteamet, som förutom ordinarie elevhälsoarbete även samarbetar och samplanerar med skolans ledningsgrupp bestående av arbetslagsledarna och rektorerna. Du ingår också i kommunens övergripande specialpedagogiska nätverksgrupp.


Kvalifikationer
Du är behörig och legitimerad speciallärare eller specialpedagog med väl vitsordad erfarenhet gärna från flera åldersgrupper och från grundsärskola. Du är flexibel, nyfiken och strävar efter att hitta de bästa lösningarna på individ- och gruppnivå med utgångspunkt från den övergripande organisationen. Du har lätt för att samarbeta på alla nivåer och dessutom har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du bidrar till den goda stämningen i vår verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten tillträds enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A973887".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)

Arbetsplats
Karlstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen

Jobbnummer
5355181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen: