Speciallärare Rosendalsskolan
Vallentuna kommun / Speciallärarjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Är engagemang och samarbete ledord för dig då finns en ledig tjänst som speciallärare för årskurserna 1-3 på Rosendalsskolan.
Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet.
Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.
Om verksamheten:
Rosendalsskolan är en kommunal F-9 skola som ligger centralt i Vallentuna, med goda kommunikationer till både Upplands Väsby, Täby och Danderyd. Atmosfären på skolan präglas av hög trivsel, värme och trygghet. En stor styrka på skolan är hur väl personalen, våra elever och deras vårdnadshavare samarbetar kring elevernas lärande och sociala utveckling. Tillsammans skapar vi en lustfylld och trygg arbetsplats där barn bygger självförtroende och lust att lära. Bemötande, tillgänglighet och fokus på kunden är viktigt för vårt arbete med resultat och ökad kvalitet.
Publiceringsdatum2024-03-26Dina arbetsuppgifterNu söker vi en utbildad speciallärare inom språk, läs och skriv. Du ska ansvara för att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer. Tillsammans med lärare och elevhälsan bidrar du till att elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Du verkar för att eleverna utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål. I ditt arbete förväntas du bland annat föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och medverka i upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa. Du har handledning av personal inom läs och skriv och utvecklar skolans läs- och skrivplan. Du samverkar med andra yrkesgrupper i och utanför skolan. Du stöttar personal med att ta fram kompensatoriska hjälpmedel och anpassade läromedel för elever i behov av det. Du kommer att ingå i kommunens gemensamma nätverk för speciallärare och specialpedagoger samt ingå i skolans elevhälsoteam.
Kvalifikationer• Du är utbildad speciallärare med kunskaper i läs- och skrivinlärning i grundskolans tidigare år.
• Du är en behörig lärare med en lärarexamen för årskurserna 1-3.
• Du har tidigare erfarenhet av undervisning i svenska i årskurs 1-3.
• Du är väl insatt i olika läs- och skrivinlärningsmetoder.
• Du är väl insatt i olika skrivmaterial.
• Du har erfarenhet av arbete i elevhälsoteam.
• Du har erfarenhet av att hantera digitala verktyg på ett vis som passar och gynnar elevens och verksamhetens utveckling
• För tjänsten krävs att du behärskar svenska språket väl i såväl tal som skrift.
Dina personliga egenskaper• Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande.
• Du är väl insatt i skolans styrdokument, har en positiv elevsyn och arbetar med den enskilda elevens utveckling.
• Som person är du ansvarstagande, lyhörd och har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som elever och vårdnadshavare.
• Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, erfarenheter och kompetens.
Information:
Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg.
Anställningen är en tillsvidare på heltid med tillträde enligt överrenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna ett registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister, e-tjänst för ansökan via digitalt utdrag eller blankett hittar du här;
https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 24/4 2024.
För mer information kontakta:
Sicci Heijmer, biträdande rektor, tel: 08- 587 852 62, mail:
sicci.heijmer@vallentuna.seYlva R:son Johnson, speciallärare/specialpedagog, mail:
ylva.rson@vallentuna.seMer information och fackliga representanter hittar du på
www.vallentuna.se/ledigajobb. Ersättning Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vallentuna kommun (org.nr 212000-0027),
http://www.vallentuna.se/ Jobbnummer 8568192
Observera att sista ansökningsdag har passerat.