Speciallärare åk 4-9

Huddinge Kommun / Speciallärarjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.

Om arbetsplatsen
Vårby RO består av tre skolor; Grindstuskolan F-3, Vårbackaskolan F-3 och Vårbyskolan 4-9.

Skolorna har en rektor och tre biträdande rektorer och samarbetet mellan enheterna pågår på alla nivåer. Vårbyskolor ligger i Vårby Gård, ett grönt och vackert område längs röda tunnelbanelinjen. På Vårbyskolor går ca 600 elever. Tjänsten kommer vara på Vårbyskolan där vi idag har ca 310 elever. Du kommer ansvara för speciallärararbetet för 4-9 tillsammans med 2 speciallärare för högstadiet och mellanstadiet, skolsköterska, skolpsykolog, kurator, SYV, logoped och bitr. rektor ingår du i elevhälsoarbetet.
Vi arbetar för att alla våra elever ska lyckas! Vill du ha kollegor som stöttar och ger varandra energi att driva framåt? Då har du hittat rätt ställe! Skolorna är digitaliserade.
Vill du arbeta i en skolkultur där det finns en stark tro på att alla kan och där det råder höga förväntningar på varje elev, välkommen till oss!



Publiceringsdatum
2024-09-18

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i skolans EHT där du tillsammans med andra planerar, genomför och ansvarar för en del av det förebyggande elevhälsoarbetet. Du kommer att ansvara för den specialpedagogiska insatsen för elever i åk 4-9 och där planera, genomföra och ansvara för särskilt stöd för elever. I arbetet ingår ansvar för den dokumentation som krävs av styrdokumenten såsom utredning av särskilt stöd, åtgärdsprogram samt att följa upp elevernas kunskapsutveckling på en övergripande nivå. De flesta eleverna har ett annat modersmål än svenska vilket innebär att språkutvecklande undervisning är en förutsättning.
Du skapar goda relationer, med elever, vårdnadshavare och dina kollegor, byggda på förtroende och respekt. Vi arbetar med kollegialt lärande vilket innebär att du samarbetar med kollegor för att utveckla dig själv och din undervisning samt skolans pedagogiska arbete.

Profil
Du besitter tålamod och ett positivt förhållningssätt och har viljan att lära nytt. Flexibilitet och en god samarbetsförmåga är viktigt i arbetet, för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, pedagogerna på skolan, skolans elevhälsoteam och skolledning. Du tar egna initiativ där du ser att behov finns och har en förmåga att se hela verksamhetens bästa.

Kvalifikationskrav
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, dock behövs adekvat utbildning som speciallärare. Du är väl förtrogen med LGR22 och har god digital kompetens och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du tidigare arbetat i mångkulturella områden.

Vi söker dig som är prestigelös, flexibel och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt.
Du ska ha en god samarbetsförmåga, lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, kollegor, skolans elevhälsoteam samt skolledning. Anpassat utifrån den enskilde eleven skapar du de bästa förutsättningarna för att våra elever ska uppnå kunskapskraven i LGR22. Du har förmågan att kritiskt och självständigt ta initiativ till, analysera och medverka i det förebyggande arbetet och kan bidra till att undanröja hinder och svårigheter i olika lärmiljöer, på organisations-, grupp- och individnivå. Du har även förmågan att kritiskt och självständigt genomföra pedagogiska utredningar och utforma och genomföra åtgärdsprogram. Du är en kvalificerad samtalspartner och rådgivare i frågor som rör barns och elevers lärande och kunskapsutveckling. Du har en fördjupad förmåga till ett individanpassat arbetssätt för barn och elever i behov av särskilt stöd. Du kan självständigt genomföra uppföljning och utvärdering samt kan leda utvecklingen av det pedagogiska arbetet med målet att kunna möta behoven hos alla elever.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringsperioden.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "BUF:2024:298".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Huddinge kommun (org.nr 212000-0068)

Kontakt
biträdande rektor
Mikael Rehnstrand
Mikael.Rehnstrand@huddinge.se
08-535 358 67

Jobbnummer
8908085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: