Speciallärare
Sundsvalls kommun Barn- och utbildning / Speciallärarjobb / Sundsvall
2016-09-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Speciallärare" (publicerad 2016-12-20) ⬅️
Visa alla speciallärarjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Barn- och utbildning i Sundsvall,
Härnösand,
Kramfors eller i
hela Sverige Ankarsviks skola är en liten skola på södra Alnö med ca 125 elever. Vi har havsutsikt och bullerbykänsla. Tack vare både strand och skog finns fantastiska möjligheter till att bedriva undervisning utomhus. Vi har en egen kock som lagar mat från grunden och maten serveras i en lugn och hemtrevlig miljö.
Vi har små klasser/barngrupper och tätt samarbete mellan kollegor i arbetslagen. Vi är en IT-skola som ligger i framkant. Vi har SMARTboards i alla klassrum, Ipad och bärbara datorer i alla klasser. Fritidshemmet är uppdelat i Delfinen F-1 och Maneten år 2-4.
Vi söker dig som är engagerad, positiv och öppen för att arbeta i tätt samarbete med kollegor och rektor.
Publiceringsdatum2016-09-12Dina arbetsuppgifterVi söker dig som med din kompetens och engagemang vill och kan bidra till skolans utveckling. Fokus ska ligga på det hälsofrämjande och förebyggande arbetet. Elevernas måluppfyllelse är vår högsta prioritet. Du får en viktig roll i nära samverkan med engagerad personal och härliga elever. Arbetet gäller främst med elever i behov av förstärkt stöd i sin kunskapsinhämtning och/eller med annat behov. Du kommer också ha ett aktivt elevarbete och vara ansvarig för helheten kring åtgärder runt elever.
I tjänsten ingår bland annat:
• ingå och bidra i Elevhälsoteamet
• handleda personal
• genomföra analyser och förslag till förbättringar för ständigt bättre lärmiljö
• genomföra kartläggningar/utredningar på grupp- och individnivå
• stötta och följa upp pedagoger i upprättande av extra anpassningar, IUP och ÅP
• riktat stöd till enskild elev alt. mindre grupp.
• skapa goda relationer med vårdnadshavare och andra aktörer
• dokumentera
• genomföra analyser för skolans utveckling
• bidra till inkluderande lärmiljöer
• bidra i skolutvecklingsarbetet och det systematiska kvalitetsarbetet
KvalifikationerDu innehar speciallärarexamen och din grund är grundskollärare. Du har förmåga att skapa goda relationer, har god samarbetsförmåga och ett tydligt elev- och utvecklingsfokus. Inriktning och kunskaper inom matematik, svenska, läs- och skrivutveckling är viktigt. Meriterande är kunskaper inom utvecklingsstörning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där positiv inställning och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper.
Intervjuer sker löpande.
Arb.tid/varaktighet:
Heltid 100%, tillsvidareanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Facklig kontaktSarah Lindgren, Lärarförbundet. Nås via rektor.
Övrigt :
Före anställning ska examensbevis/lärarlegitimation och giltigt utdrag ur polisens belastningsregister inlämnas. Blankett för beställning ur belastningsregistret hittar du på
www.polisen.seI Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanbeder oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Enligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Persson, rektor 070-1915833
FöretagSundsvalls kommun Barn- och utbildning
AdressSundsvalls kommun Barn- och utbildning
Norrmalmsgatan 4
85185 Sundsvall
KontorsadressNorrmalmsgatan 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3041912
Observera att sista ansökningsdag har passerat.