Specialistundersköterskor till hemtjänsten Torshälla

Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Undersköterskejobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna

Har du utbildning som specialistundersköterska och är redo för nästa steg i ditt yrke? Då kan det vara just dig vi söker till hemtjänsten i Torshälla.
Vår befolkning blir allt äldre och fler kommer ha behov av stödinsatser i hemmet. Hemtjänsten finns i alla områden inom Eskilstuna kommun och målet är att ta hand om våra äldre på ett kvalitativt och respektfullt sätt, samt underlätta för möjligheten att bo kvar i sitt hem så länge som möjligt och ha en meningsfull vardag.

Varför ska just du söka tjänsten hos oss?

Här får du möjlighet att vara med och sprida kunskap samt utveckla rollen som specialistundersköterska i Eskilstuna Kommun. Du blir en länk att stötta, utbilda och coacha undersköterskor ute i hemtjänsten. Du stöttar kollegor och chefer genom att bidra till kompetenshöjning inom vård och omsorg. Du arbetar stöttande, förebyggande, handledande och med processinriktat.


Publiceringsdatum
2021-10-08

Arbetsuppgifter
Som specialistundersköterska arbetar du nära våra brukare och omvårdnadspersonal. Du bidrar med din specialistkompetens till förbättringar och i utvecklingsarbetet inom enheten och verksamhetsområdet. Detta är en relativt ny roll och du ges goda möjligheter till att vara med och utforma tjänsten.

Utifrån din fördjupade kunskap kommer du vägleda och stödja dina kollegor i det dagliga arbetet, i bedömningar och i olika komplexa omvårdnadssituationer. Exempelvis bemötande, förhållningssätt, läkemedelshantering, delegering, dokumentation, genomförandeplaner och personcentrerad omvårdnad. Du utför och stöttar också dina kollegor i medicinska arbetsuppgifter som kräver en fördjupad kompetens som delegerats av legitimerad personal.

Utöver dina arbetsuppgifter som specialistundersköterska förekommer sedvanliga arbetsuppgifter som undersköterska inom ordinärt boende. En stor del av arbetsuppgifterna innefattar delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser samt rehabiliterande insatser i syfte att undvika ett behov av sjukhusvård. Du för dokumentation, planerar, genomför och utvärderar omvårdnadsarbetet.

Vi arbetar utifrån ett socialt synsätt där brukaren sätts i fokus och dennes förmågor och resurser tas tillvara. Vi planerar utförandet av insatserna tillsammans med brukaren och försöker alltid ta hänsyn till önskemål. Vi är angelägna om att vara lyhörda och respektera personlig integritet då vi arbetar i brukarens hem.


Kvalifikationer
Vi söker dig som uppfyller följande kvalifikationer:

• Färdigutbildad undersköterska
• Specialistundersköterska inriktning Demens, palliativ vård eller multisjuka äldre
• Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen, minst 1 år
• Erfarenhet av att arbeta i dokumentationssystem
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Grundläggande datorkunskaper
• Möjlighet att jobba dag och kväll samt varannan helg på rullande schema
• Öppen för att ta emot delegering.
• Cykelvana
• Har B- körkort

Följande kvalifikationer är meriterande men inte krav:

• Erfarenhet av arbete inom hemtjänsten

Vi ser att du som söker är en inkännande person med förmåga att knyta nya kontakter och har lätt för att anpassa dig utifrån olika brukares behov. Du arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt och känner dig trygg i rollen som undersköterska.

Du har ett positivt synsätt och en förmåga att se helheten. Vi ser gärna att du har en god samarbetsförmåga med bra servicekänsla i relationen till kollegor, brukare och anhöriga. Du ska också kunna arbeta självständigt och ta egna beslut i arbetet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen?

Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Alla medarbetare inom barn- och utbildningsförvaltningen behöver visa upp registerutdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalighet och att erforderliga beslut fattas.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Dag och kväll samt varannan helg på rullande schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-12-01 eller enligt överenskommelse. . 1 tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6925".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eskilstuna kommun (org.nr 212000-0357)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
6027133

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: