Specialisthandläggare, Eksjö
Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning / Administratörsjobb / Eksjö
2025-03-25
Visa alla administratörsjobb i Eksjö,
Nässjö,
Ydre,
Vetlanda,
Kinda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning i Eksjö,
Vänersborg,
Hässleholm,
Uddevalla,
Norrtälje eller i
hela Sverige Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad.
Publiceringsdatum2025-03-25ArbetsuppgifterVill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som specialisthandläggare har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär både självständigt beslutsfattande och samarbete med kollegor.
Som specialisthandläggare kommer du i din vardag hantera ärenden som kräver djup handläggarkompetens och stor helhetssyn samt utföra arbetsuppgifter med högt driv och engagemang. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag, begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och organisationer. Med stöd av lagar och regler gör du bedömningar och fattar beslut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, organisationer och andra myndigheter.
Tillsammans med teamet planerar du din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Du kan även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som har en avslutad relevant högskoleutbildning om minst 120p/180hp, exempelvis högskoleutbildning som mäklare eller jurist. Du ska även ha erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet inom bank-, finans- eller mäklarsektorn. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom Fastighetsinskrivning.
För tjänsten krävs god förmåga att kunna utrycka sig på svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som person har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt enligt våra processer. Vi arbetar i team så det är viktigt att du kan arbeta tillsammans med andra. Du har helhetssyn och visar stort ansvar, engagemang och bidrag så att teamet uppnår resultat och bidrar till att verksamhetens mål uppfylls. Du har även lätt för att sätta dig in i andras situation, lyssna, förstå och visa hänsyn. Du har god analytisk förmåga samt förmåga att söka, tillgodogöra sig och processa information. Du tar eget ansvar för att ständigt utveckla både dig själv och verksamheten genom att vara nyfiken, lösningsfokuserad och flexibel. Du har förmåga att göra en avvägning mellan kvantitet och kvalitét för att handlägga effektivt och säkert.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetssamtal kommer att genomföras innan anställning.
Vid tillsättning av denna tjänst kommer provanställning att tillämpas.
ÖVRIGT
Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.
Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs
För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C243079-2025-7".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lantmäteriet (org.nr 202100-4888)
Arbetsplats Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning
Kontakt Funktionschef
Suzanne Larsson
0381-66 26 33 Jobbnummer 9242620