Specialist till Clearing & Settlement

Nordnet AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordnet AB i Stockholm

Specialist till Clearing & Settlement

För 20 år sedan omdefinierade Nordnet finansbranschen som den första digitala banken i Europa. Nu är vi på väg att göra det igen. Vi ska bygga den bästa kundupplevelsen i vår bransch och skapa nästa generations bank. För att uppnå detta behöver vi fantastiska människor, fantastiska teams och en fantastisk teknologi. Vill du vara med och bygga det nya Nordnet?

Just nu söker vi en specialist till vår avdelning Clearing & Settlement. Avdelningen består idag av 15 personer samt gruppchef som gemensamt ansvarar för ett brett område inom Operations, som t. ex. clearing & settlement för alla produkttyper, administration av värdepapperslån samt och fondadministration.

I Rollen kommer du både arbeta med projekt/förbättringsarbete men även involveras i gruppens dagliga arbete.

Arbetet kräver förmåga att självständigt kunna driva egna projekt/ aktiviteter från ide till implementering. Du kan dokumentera och prioritera arbetet mot uppsatta deadlines. Du ansvarar för kontinuerliga uppdateringar och förbättringsarbete av befintliga dagliga rutiner, processer och flöden inom gruppen. I företagsövergripande projekt agerar du som länk till avdelningen och ansvarar för att återföra information till chef och övriga gruppen.

Utöver projekt- och förbättringsarbete bevakar du förändringar i praxis/regelverk som berör gruppens verksamhetsområde och deltar i företagsövergripande projekt för gruppen räkning.

Rollen kan även komma att innebära att representera avdelningen i olika branchforum såsom möten hos fondhandlareföreningen och hos våra CSD:er.

Vad har du troligen för bakgrund?

För att bli framgångsrik i rollen har högskoleutbildning inom ekonomi/finans och minst 3-5 års tidigare erfarenhet av arbete inom clearing & settlement från bankverksamhet, eller inom backoffice på kapitalförvaltning/fondbolag, alternativt inom back-office/custody på någon av storbankerna.

Du har god insikt i finansiella regelverk såsom Emir, TRS, Mifid, CSDR etc, och även kunskap om- och erfarenhet av derivathandel samt avveckling.

Du har kännedom om de nordiska clearingsystemen VPS, VPC och/eller VP och har sannolikt tidigare arbetat i något av affärssystemen ABASEC eller Wizer.

Du har tididgare erfarenhet från projektarbete där du ansvarat för planering/ test och implementering av förändring. Det kan vara systembyte, regelverksimplementation eller någon effektivisering av process.

Du är bekväm på svenska och engelska i såväl tal som skrift och van användare av Excel. Swedsec-licens är meriterande.

Vem är du?

För att trivas i arbetet är det viktigt att du är kommunikativ och har stor integritet. Att löpande ifrågasätta och utvärdera våra processer är en självklarhet för dig. Du har en god förmåga att skapa överblick och identifiera brister i processer för att identifiera lösningar som kan leda till förbättring och effektivisering.

Som person är du pålitlig och noggrann och hanterar dina uppgifter på ett proaktivt och strukturerat sätt. Du har förmåga att prioritera för att skapa balans mellan dagliga uppgifter och projekt och kan hantera tidspress i form av korta och långa deadlines. Du känner stort engagemang för ditt arbete och trivs med att fördjupa dig i egna projekt. Samtidigt är du en flexibel lagspelare som nätverkar, tar gemensamt ansvar och gärna rycker in där det behövs.

Det här erbjuder vi

Hos oss får du möjligheten att jobba i en nordisk miljö med fokus på innovation, produktutveckling och teknik. Vi accelererar, förnyar oss själva och bygger just nu en kundupplevelse i världsklass. Våra ambitioner är höga och du kommer vara med på en fartfylld och utmanade resa med ett härligt team av skarpa och engagerade kollegor. Här finns det stor utvecklingspotential och möjligheter att få vara med och omdefiniera finansvärlden. Vi är närmare 600 medarbetare i Stockholm, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. Vi har precis flyttat in i nybyggda lokaler på Alströmergatan 39, Kungsholmen.

Låter detta intressant för dig?

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Clearing & Settlement Lisa Eliasson på lisa.eliasson@nordnet.se

Vi vill göra dig uppmärksam om att Nordnet tar kreditupplysning samt gör bakgrundskontroll på slutkandidat samt att arbete under bankhelgdagar kan förekomma.

Tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt, varför urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan senast 30 juni 2018

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-06-08

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordnet AB

Adress
Nordnet AB
Alströmergatan 39
11247 Stockholm

Kontorsadress
Alströmergatan 39

Jobbnummer
4194960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordnet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordnet AB: