Specialist ServiceNow HR - Förvaltning digitala lösningar - Flex
Skanska Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skanska Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Värmdö,
Södertälje eller i
hela Sverige Gruppen Förvaltning av digitala lösningar är en del av Skanskas HR-organisation (People Hub) och har som uppgift är att ansvara för ett antal system och verktyg som är kritiska för Skanskas dagliga verksamhet.
Vi är övertygade om att tillhörigheten till HR är en framgångsfaktor i vårt arbete med att leverera smarta lösningar åt våra kollegor i Sverige.
Nu söker vi en till medarbetare till vårt team som kommer att ansvara för ServiceNow, vår plattform för ärende- och flödeshantering av våra HR-processer. Förutom ärendehantering ingår även vår supportportal, My Support, som är en viktig del i att ge våra medarbetare den bästa supporten 24/7.
Publiceringsdatum2021-07-02Arbetsuppgifter• Ta ansvar för hela systemlösningen ServiceNow för HR
• Utveckla och förvalta digitala formulär (Services)
• Incidenthantering
• Ansvara för gemensamma arbetssätt för HR i ServiceNow
• Hålla ihop tester vid uppgraderingar och förändringar i systemet
• Utveckla och förvalta dashboard för mätning och uppföljning
• Genomföra utbildning och kontinuerlig kommunikation till berörda
• Analysera inkomna förbättringsförslag inom HR och hålla ihop kravställning gentemot IT förvaltningen
• Delta i större utvecklingsprojekt
Dina kontaktytor kommer bland annat bestå av Utvecklingsledare inom HR och den lokala IT-förvaltningen.
BakgrundDu har relevant eftergymnasial utbildning inom Systemvetenskap eller HR och har arbetat några år inom exempelvis systemförvaltning i en större organisation.
Du har god kännedom om ServiceNow (HRSD och ITSM) och en god förståelse för de flöden, processer och beroenden som finns mellan HR och IT i ServiceNow. Du har arbetat med både kravställning, implementation och förvaltning av ServiceNow eller motsvarande plattformar.
Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med utveckling och förvaltning av chatbotar.
Du är analytisk och har lätt för att förstå verksamheten och dess behov. Du tycker om att samverka med andra och trivs med att ha många personer som du samarbetar med dagligen.
Då rollen innebär mycket kommunikation både internt och externt är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ansök senast 8 augusti
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Aldenstam, Gruppchef Digitala lösningar, på tel. 010-448 00 83.
Välkommen till Skanska!
Skanska skapar hållbara lösningar inom bygg- och anläggning, infrastruktur, bostäder och kommersiella lokaler. Just nu driver vi tusentals projekt i Norden, Centraleuropa, UK och USA. Våra medarbetare bidrar till vår framgång och att vi idag är ett av världens största byggföretag. Vi är fler än 38 000 kunniga och passionerade medarbetare globalt, varav 9 000 finns i Sverige. Med utgångspunkt i våra starka värderingar utvecklar vi våra medarbetare och vår verksamhet. Välkommen att bygga ett bättre och grönare samhälle tillsammans med oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkanska Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skanska Sverige AB (org.nr 556033-9086),
https://www.skanska.se/ Arbetsplats Skanska Sverige
Jobbnummer 5844734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.