Specialist inom Löner & Förmåner - Stockholm
Skanska / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skanska i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Vaxholm eller i
hela Sverige Skanska söker en specialist inom Löner & Förmåner
Har du erfarenhet av att arbeta med HR-frågor kring Löner & Förmåner? Vill du vara med i ett team med ansvar för löne- och förmånsfrågor inom en av de hetaste branscherna? Vi söker dig som brinner för att driva och utveckla dessa frågor och vi erbjuder dig att göra detta i en stor och spännande organisation. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Attrahera och behålla de bästa medarbetarna genom välfungerande förmånsstruktur
Tillsammans med vårt team för Löner & Förmåner kommer du att administrera, driva och utveckla våra processer inom området. Du arbetar med att säkerställa att vår förmånsstruktur är den rätta för vår organisation och att den är i linje med vår affärsverksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att vara ett aktivt stöd i vår bonusprocess vilket betyder att vara konsultativ hjälp vid fastställande av bonusparametrar för olika bonusberättigade befattningar gentemot chefer och finans samt att även skriva bonusbrev. Du är ett strategiskt stöd till chefer och HR Partners i lönefrågor Det kan handla om att rådgöra vid löpande frågor kring ersättning och ta eget ansvar vid lönerevision för en del av organisationen samt lämna rekommendation kring fast och rörlig ersättning vid befattningsbyten och när nya befattningar tillkommer. Du arbetar aktivt med befattningsvärderingar vi använder oss av Mercers system kallat IPE. Ytterligare är du med och utvecklar våra systemstöd inom området.
Dina kontaktytor är stora, främst inom, men även utanför Skanska. Att kommunicera på ett professionellt och serviceinriktat sätt samt ha ett intresse att utvecklas och nyfikenhet inom området är a och o i ditt arbete.
Noggrann och analytisk inom Löner och Förmåner
Du har en högskoleexamen inom ekonomi/HR eller liknande. Du har ett till tre års arbetslivserfarenhet ifrån löner och förmåner. Du har en förståelse för hur det är att jobba inom en stor organisation med många olika affärsområden. Du har en mycket god administrativ förmåga och är både noggrann och leveranssäker.
Som person är du prestigelös. Du tycker om att jobba både högt och lågt med alla typer av frågeställningar inom ditt område. Du är analytisk och kan kommunicera information till affärsverksamheten på ett tydligt och enkelt sätt. Du är proaktivt inställd till problemlösning och tar egna initiativ för att leverera ett arbete med hög standard. Tjänsten kräver att du är mycket organiserad och strukturerad i ditt arbetssätt och har utmärkta kunskaper i MS Officepaket.
Låter det som ditt nästa steg?
Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 15 oktober, men sök redan nu för vi kommer löpande göra urval.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Bergman, Chef på Löner & Förmåner, telefon: 010-448 66 11.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-09-21ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-18
Ange följande referens när du ansöker: 300000095
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSkanska Sweden AB
HR.rekrytering@skanska.seFöretagSkanska
AdressSkanska
11274
11274 0180
KontorsadressWarfvinges väg 25
Jobbnummer 3711449
Observera att sista ansökningsdag har passerat.