Specialist - kvalificerad Nätverkstekniker
Can Communication IT Support AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Can Communication IT Support AB i Stockholm CanCom IT-Support arbetar med kompetensförstärkning till IT-avdelningar och som underleverantör av IT-konsulter till våra samarbetspartners. Vår främsta kompetens är att finna rätt person för varje uppdrag. För att lyckas med detta präglas vi av ett konsekvent utifrån och in perspektiv på hela vår verksamhet. Vi måste först förstå vår kunds vardag och vilken roll vår personal skall ha för att sedan kunna presentera en passande profil. Vår styrka är att vi hela tiden ser på oss själva med våra kunders kritiska ögon. CanCom IT-Support AB ingår i DC-gruppen tillsammans med Data Communication & Software, Kabeldragarna och CloudCom.
Söker du en bred arbetsroll med mycket eget ansvar?
För kunds räkning söker vi nu en:
Specialist - kvalificerad Nätverkstekniker
med ansvar för drift, underhåll och utveckling av kundens nätverk kombinerat med nätverkssäkerhet och användarsupport. Tjänsten är väldigt självständig och du kommer att rapportera direkt till bolagets IT-chef. Du kommer i din roll att ansvar för den dagliga driften av nätverket i kombination med supportuppgifter. Placering i Stockholm.
För att lyckas i rollen har du följande kvalifikationer:
VM Ware, virtualisering
Windows server 2003/2008
Windows XP
MS Exchange
Terminal Server
TCP/IP
Erfarenhet av att driva mindre projekt
Kundens miljö (hårdvara & mjukvara)
Hårdvara:
2 fysiska DELL-servrar innehållande 12-15 virtualiserade servrar, VM Ware. C:a 60 klienter. HP-switchar. Clavister brandvägg
Mjukvara:
Windows 2003/2008-server, Windows XP/7, Linux tunna klienter, Wyse tunna klienter, SQL 2005/2008, Exchange, Office, Adobe, Hemsida; Joomla
Publiceringsdatum2010-10-21UtbildningsbakgrundVi söker dig som har minst två års arbetserfarenhet inom liknande roller. Vi ser att du har eftergymnasial utbildning eller annan relevant utbildning med fokus mot teknik/IT, gärna högskole/universitetsexamen. Det är ett krav att du ska kunna uttrycka dig obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska.
Dina personliga egenskaperFörutom dina sociala och analytiska egenskaper kombinerat med gediget tekniskt intresse behöver du omfattande problemlösande egenskaper kombinerat med viljan att hjälpa och bistå med bästa möjliga service för dina kollegors räkning. Det är viktigt för kunden att du har möjligheten att både se den övergripande helheten samt detaljerna i din roll tillsammans med ett flexibelt förhållningssätt. Kunden erbjuder dig utmanande, stimulerande och självständiga arbetsuppgifter i ett spännande internationellt företag med god utvecklingspotential.
Låter detta spännande och har du de erfarenheter som krävs så skicka ditt CV tillsammans med personligt brev till
jobb@cancomm.se senast den 12 november.
För mer information eller frågor, kontakta Carl Kempe på 08-442 13 13 eller
carl.kempe@cancomm.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@cancomm.seFöretagCan Communication IT Support AB
AdressCan Communication IT Support AB
Box 10046
12126 STOCKHOLM-GLOBEN
KontorsadressFlygfältsgatan 4 B
Skarpnäck
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-442 13 13
E-postadress:
jobb@cancomm.se Jobbnummer 759176
Observera att sista ansökningsdag har passerat.