Spare Part Administrator Till Kone - Stockholm Eller Köpenhamn

Jurek Recruitment & Consulting AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-12-08


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta administrativt i en internationell organisation som ligger i framkant inom smarta byggnads- och mobilitetslösningar? KONE söker nu en dansktalande Spare Part Administrator till det nordiska Material Help Desk-teamet inom Repairs. Här får du en roll med mycket kontakt med både tekniker och interna funktioner, där du blir en viktig del av inköps- och beställningsprocesserna.

Publiceringsdatum
2025-12-08

Dina arbetsuppgifter
Som Spare Part Administrator arbetar du nära tekniker och interna kontaktytor för att säkerställa att alla inköpsunderlag hanteras korrekt och följer KONE:s processer. Rollen är administrativ och kräver vana vid att arbeta i SAP och i en miljö där kvalitet och noggrannhet är avgörande.

Dina arbetsuppgifter inkluderar att:

* Skapa och uppdatera Purchase Requisitions (PR) i SAP
* Säkerställa att inköp följer global inköpspolicy
* Kontrollera att priser i Purchase Orders (PO) stämmer överens med fakturor
* Kvalitetssäkra inkommande beställningar och uppdatera information vid behov
* Ha löpande dialog med tekniker och kollegor i regionen
* Stötta förbättringsarbete kopplat till inköps- och reservdelsprocesser

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i SAP och som trivs i en administrativ roll med många kontaktytor. Du är strukturerad, samarbetsorienterad och trivs i ett arbete där precision och tempo går hand i hand.

För att lyckas ser vi att du:

* Har dokumenterad erfarenhet av SAP och erfarenhet av administration i en liknande roll
* Har god administrativ vana och hög noggrannhet
* Är kommunikativ och bekväm i kontakt med både tekniker och interna funktioner
* Arbetar proaktivt och tar ansvar för dina processer
* Talar danska flytande och har god engelska

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag hos KONE med start den 12 januari 2026 och pågående till december 2026. Här får du möjlighet att växa i en global miljö och bli en del av ett team som präglas av professionalism, samarbete och utveckling.

Urval och intervjuer sker löpande - varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor går det bra att kontakta evelina.thimper@jurek.se


Om KONE
KONE är en global ledare inom hissar, rulltrappor, automatiska dörrar och smarta byggnadsflöden. Med verksamhet i över 60 länder arbetar KONE med att skapa hållbara, effektiva och människovänliga städer. Innovation, kvalitet och kundfokus är centrala delar av företagets kultur.

Om företaget
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 och erbjuder flexibla och kundanpassade lösningar inom rekrytering och konsultuthyrning. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom juridik, ekonomi, HR, marknad, administration och management - alltid med målet att skapa den perfekta matchningen mellan konsulter och företag.

Konsult hos Jurek
Som konsult hos Jurek får du möjlighet att arbeta med välkända arbetsgivare i olika branscher och utvecklas tillsammans med en dedikerad konsultchef. Vi erbjuder löpande aktiviteter, nätverksträffar och goda karriärmöjligheter. Jurek utsågs till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare 2024.

Sökord: Administration, SAP, Procurement, Orderadministration, Spare Parts, Københavnsområdet, Stockholm, Danska, KONE

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Recruitment & Consulting AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Arbetsplats
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Kontakt
Consultant Manager
Evelina Thimper
evelina.thimper@jurek.se

Jobbnummer
9633556

Prenumerera på jobb från Jurek Recruitment & Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB: