Sparbanken Syd söker HR-Specialist
Sparbanken Syd / Administratörsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sparbanken Syd i Ystad,
Tomelilla,
Simrishamn,
Malmö,
Kristianstad eller i
hela Sverige För snart 200 år sedan öppnade det som idag är Sveriges äldsta, och enda helt självständiga sparbank, Sparbanken Syd, i Ystads rådhus. Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle. Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest hållbara bankidé.
Vi söker en driven HR person som vill ha möjligheten att utveckla både HR området i Sparbanken Syd och sig själv.
På HR i Sparbanken Syd har du möjligheten att ta ett stort ansvar och påverka inom ditt ansvarsområde och du är en del av att driva utvecklingen både för HR och för banken. Du får möjlighet att arbeta brett med HR området med specifikt ansvar inom vissa processer, och möjligheten att arbeta tillsammans med andra HR kollegor på övriga HR områden. Du ingår i HR teamet och rapporterar till HR chefen.
Vad blir ditt ansvar?
Ditt ansvar som HR specialist på Sparbanken Syd innebär att du arbetar brett med HR frågor med utgångspunkt i HRs verksamhetsplan och processer. Du arbetar dels som specialist med att utveckla och driva initiativ inom HR, men även konsultativt gentemot cheferna i deras uppdrag att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för medarbetarna att göra ett bra jobb.
Din roll kommer att fokusera på att utveckla HR och driva specifika utvecklingsprojekt. Du kommer även att ansvara för återkommande HR processer där du förbereder, kommunicerar, och leder genomförandet. I övrigt är du en del av HR teamet där vi hjälps åt med det som behöver lösas.
Några av arbetsuppgifterna
- Arbeta proaktivt och konsultativt gentemot bankens chefer
- Planera för kompetensbehov och genomföra kompetensutvecklingsinsatser
- Leda, driva och vidareutveckla vårt HR system
- Planera för och genomföra processer så som utvecklingssamtalsprocess, lönekartläggning och medarbetarundersökning
- Arrangera arbetsmarknadsdag
- Arbeta med övriga HR områden efter behov, t ex rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och fackliga relationer
Vem är du?
I första hand söker vi dig som har en högskoleutbildning inom HR eller liknande och 5-10 års erfarenhet av att jobba med kvalificerade HR uppgifter. Har du erfarenhet från bank- eller försäkringsbranschen är det en merit. För att lyckas med uppgiften bör du ha bred erfarenhet av HR arbete inom områden så som kompetensutveckling, lön och belöning, HR system och arbetsrätt samt att arbeta med att leda projekt och utveckla processer eller arbetssätt. Du har kunskap och en analytisk förmåga att arbeta strukturerat och datadrivet och du är en van användare av system i olika former.
Som person är du engagerad och prestigelös, har ett stort eget driv och hög integritet. Du ser vidareutveckling som en naturlig del av ditt arbetssätt där du har förmågan att identifiera behov och förslag till förbättringar och att implementera dessa. Du är strukturerad och planerad i ditt arbetssätt, och är en bra kommunikatör i de frågor du ansvarar för. Du brinner för att jobba med HR som en affärspartner och utveckla en bra arbetsplats där medarbetare få förutsättningar att prestera.
Vi erbjuder ett HR jobb där du får en stor möjlighet att vara involverad, påverka och driva utveckling. Du får jobba brett med HR området med fokus på att utveckla men även att kunna hantera HRs dagliga arbete och att driva och leda HR-utveckling genom t ex projekt eller utvecklingsaktiviteter. Vi är en liten HR avdelning, och en lagom stor bank, där du kan påverka din plattform för din egen utveckling i hög utsträckning. Du bör också känna dig bekväm med våra värderingar som är Engagemang, Förtroende och Kundfokus.
Välkommen att söka!
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Ystad, men möjlighet finns att arbeta hemifrån eller från annat kontor, t ex Malmö, 1-2 dagar i veckan.
Har du frågor är du välkommen att ringa HR chef Jessica Malm 0411-82 21 76.
Välkommen med din ansökan senast den 24 februari.
Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling.
Vi vill inspirera och coacha människor till en god Ekonomihälsa, ett förhållningssätt till ekonomi som är bra för personen, plånboken och planeten. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Idag är vi 160 medarbetare på nio fysiska och ett digitalt kontor. År 2019 var vår affärsvolym 37 miljarder SEK.
Besök gärna
www.sparbankensyd.se för mer information
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-02-10ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSparbanken Syd
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/7".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sparbanken Syd (org.nr 548000-7425)
Jobbnummer 5568234
Observera att sista ansökningsdag har passerat.