Spännande uppdrag som HR Advisor till fordonsindustrin!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av administration, kundservice och HR samt söker en meriterande tjänst där du får möjlighet att utvecklas brett inom HR-området? Är du social, kommunikativ och brinner för att hjälpa andra? Vi på Adecco söker nu en HR Advisor till vår globala kund inom fordonsindustrin!

Publiceringsdatum
2019-02-20

Om tjänsten
Som HR Advisor kommer du vara en del av en stor global koncern, verksamma inom fordonsindustrin. Din avdelning tillhör en supportfunktion och tillsammans fungerar ni som ett stöd för organisationen i HR-relaterade frågor. Som HR Advisor tar du emot inkommande ärenden och ansvarar för att den som vänder sig till enheten med personalrelaterade frågor alltid får ett svar eller återkoppling inom 24 timmar. Du kommer i din roll som HR Advisor att hjälpa medarbetare, HRBP 's och chefer inom företaget, men även tidigare anställda eller myndigheter har möjlighet att kontakta enheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

• Vara första kontaktperson vid inkommande samtal eller mail
• Ge information och rådgivning i HR-relaterade processer, rutiner och regler
• Registrera alla frågor och svar i ärendehanteringssystemet på ett tydligt och professionellt sätt.
• Säkerställa att det svar som lämnas överensstämmer med företagets policies och gällande kollektivavtal, samt agera utifrån de regler som gäller för sekretess och säkerhetsfrågor inom företaget
• Guida kunden om hur man kan hitta HR-relaterad information
• Kontinuerligt arbeta med att skapa och upprätthålla goda relationer inom hela HR-leveransmodellen
• Identifiera och registrera positiva och negativa synpunkter från kunder

Andra arbetsuppgifter som förekommer är att identifiera möjligheterna för att förbättra produktivitet, effektivitet och kvalitet i enheten samt driva förbättringsaktiviteter.

Om dig
Vi söker dig som vill utvecklas brett inom HR-området. Vi ser att du har något års erfarenhet av brett HR-arbete och tror att du har en bakgrund inom administration och kundservice. Vidare har du en utbildning inom HR, Personal eller motsvarande. Som person tror vi att du tycker om att kunna hjälpa andra. Du är lyhörd, serviceinriktad och har ett genuint och stort intresse för hela HR-området. För att lyckas i denna tjänst behöver du också ha ett effektivt arbetssätt och besitta en förmåga att få saker gjort. Du har ett starkt kund- och lösningsfokus samt är ödmjukt inställd till varierande arbetsuppgifter. Eftersom enheten i stor utsträckning arbetar i team är det även viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Trivs du dessutom i en internationell miljö och är van att kommunicera, både muntligt och skriftligt på så väl svenska som engelska kommer du att trivas i din nya roll. För att komma snabbt in i arbetet tror vi också att du lätt sätter dig in i nya system. Har du arbetat med SAP tidigare är detta meriterande.

Om anställningen
Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och arbeta på plats hos vår globala kund med placering i Arendal. Uppdraget är till en början ett föräldravikariat som initialt pågår från 2019-04-08 till 2019-12-31. För rätt person kan det därefter finnas chans till förlängning.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson tel: 031-725 45 38 mail: julia.algotsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-06
Ange följande referens när du ansöker: ref-28964
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4624690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: