Spännande uppdrag inom logistik!
Experis AB / Logistikjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Spännande uppdrag inom logistik! Trivs du med att jobba i team samtidigt som du gillar eget ansvar är det här jobbet för dig! Vi söker dig som vill arbeta som backorder handler hos en av våra stora internationella kunder i Eskilstuna. Du kommer att arbeta mitt i en global logistikkedja och tillhandahålla information till företagskunder gällande maskinernas drifttider.
Om rollen
Du och ditt team kommer att ansvara över att stödja kundens lager i bland annat Dubai, Singapore och USA utöver kundens internationella lager. Det kommer behövas snabba och effektiva lösningar på brådskande restorder, involvera relevanta nätverk så som leverantörer, produktion och servicecenter/orderkontor. Rollen har fokus på tekniska lösningar, inköp, materialplanering och ge tillförlitlig information och hantera kundernas förväntningar i tid.
Du kommer bland annat att:
* Snabbt lösa akuta restorder
* Proaktivt hålla kunden informerad och följa upp beräknad ankomsttid till centralt distributionscenter i Europa
* Agera med kunden i åtanke och vara dedikerad att möta interna och externa kunders förväntningar
* Använda kundens breda interna och externa nätverk för att stödja återställning av restorder i världsklass för att säkra maskinens drifttid globalt
* Representera teamet i olika utvecklingsprojekt
* Driva aktiviteter för att utveckla kundens försörjningskedja kopplad till reservdelar
* Driva kontinuerliga förbättringar inom funktionen
Om dig
Vi söker dig som gillar att arbeta med problemlösningar i nära relation till kunder och brinner för service. Du är välorganiserad och strukturerad samt nyfiken på att utveckla och ta dig an ny teknisk kunskap. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som du gillar att skapa nära relationer med dina kollegor och kunder. Du har goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap i franska eller tyska men inget krav.
Tidigare erfarenhet inom inköp, logistik eller anskaffning är även det meriterande samt om du besitter en högskoleutbildning inom logistik.
Dina IT kunskaper är mycket goda och erfarenhet och/eller intresse för Power BI, Qlik, Makron, RPA (Robotic Process Automation) är också mycket meriterande.
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att ansvarig konsultchef Iréne Lindgren på telefon: 021-151206 eller mail:
Irene.Lindgren@jeffersonwells.se eller kandidatansvarig Linda Ellefors på telefon: 021-151946 eller mail:
linda.ellefors@jeffersonwells.se Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
Publiceringsdatum2022-04-26ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "032c1d7d-becc-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Jefferson Wells
Kontakt Iréne Lindgren
+4621151206 Jobbnummer 6577310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.