Spännande tjänst inom 2nd line support på Software Innovation

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-04-02

Företaget
Bravura söker 2nd line supporttekniker/installatör till Software Innovation. Företaget är en av de internationellt ledande leverantörerna av IT-system för hantering av information, dokument och ärenden. Deras standardiserade branschlösningar är byggda på Microsoft Sharepoint och Office och företaget erbjuder sina kunder marknadens mest moderna produkt: 360°. Software Innovation utvecklar produkten med den senaste tekniken i nära samarbete med Microsoft.

Företaget är ett av Nordens ledande bolag inom Enterprise Content Management (ECM) med 800 kunder, 200 000 användare och 350 anställda i koncernen. I Sverige har företaget ca 40 medarbetare med kontor vid Vanadisplan.
På Software Innovation erbjuds du möjligheten att jobba med den senaste tekniken tillsammans med stora, spännande kunder och samarbetspartners. Du kommer att jobba tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor som har roligt och utvecklas tillsammans.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är intresserad av en kombinerad 2nd line support/installatörsroll. Du kommer att arbeta med produktsupport, främst med 2nd line ärenden tillsammans med koncernens gemensamma supportorganisation. I supportrollen ingår att ge support på såväl produkten 360° som kundernas anpassningar och integrationer.
I installatörsrollen kommer du att arbeta med hela installationsprocessen hos företagets kunder. Du arbetar med planering, med att hålla tekniska workshops och med installation hos kund. Installationerna kan omfatta installation av Sharepoint, 360°s serverdelar, klientintegration samt verifikation av 360° standardfunktionalitet. Det kan även bli aktuellt att utbilda systemförvaltare hos kunden.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Till tjänsten som 2nd line supporttekniker/installatör söker vi dig med god teknisk orientering och förståelse kring programmering, databaser och nätverk i Microsoftmiljö. Kunskaper i .Net, SQL, C#, aspx, XML, Sharepoint, SQL Server, MS 2008 Server eller Active Directory är meriterande.

Vem är du?
Det är viktigt att du är serviceminded och lösningsinriktad med ett stort intresse för att lära dig ny teknik. Du bör vara noggrann, ha ett gott ordningssinne och ha lätt för att samarbeta med andra. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakt med kunder är det viktigt att du har en positiv attityd och behärskar svenska och engelska väl i tal såväl som skrift.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: installatör, installation, support, 2nd line, nätverk, databaser, affärssystem, Microsoft, Sharepoint, SSL, SQL, .Net, XML, Active Directory

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Hoti

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1204076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: