Spännande roll som Cost Controller Assistant

Ogunsen AB (publ) / Controllerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Siktar du mot controlling? Då är detta en ypperlig chans för dig! Just nu söker vi en cost controller assistant till vår kund med kontor både i Göteborg och Lysekil. Detta är ett längre konsultuppdrag med start så snart som möjligt.

Om rollen

Som Cost controller assistant kommer du ingå i en grupp som jobbar för att säkerställa bra ekonomisk kontroll vid olika investeringsprojekt. Tillsammans jobbar ni för att leverera ekonomisk status och prognos till ledningen samt ekonomi- och finansorganisationen. Gruppen består av tre roller; en med fokus på verksamhetsutveckling och ansvarar för rutiner, arbetssätt och strukturer och en cost controller med yttersta ansvar för ekonomisk kontroll i projektet samt en cost controller assistant som bistår cost controllern och ansvarar för ett antal uppgifter enligt nedan.

Publiceringsdatum
2022-10-12

Dina arbetsuppgifter
• Order och fakturahantering för projektet
• Hantering av valutakursdifferenser vid hantering av utländskvaluta i projekten
• Ansvarar för ombokningar vid månadsbokslut för stora projekts räkning
• Ränteberäkningar
• Medverkar vid sammanställning av månadsuppföljning och kassaflödesberäkningar genom att ta fram underlag.

Vem är du?

Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Vi tror du har ett par års erfarenhet av ekonomiarbete/controlling gärna involverande investeringar eller kassaflödesanalyser. Du har mycket goda kunskaper i Excel och övriga Officeprogram samt god systemvana. Det är meriterande om du har ekonomisk erfarenhet från projektverksamhet och har goda kunskaper i BI-lösningar och Excel Power Pivot. Rollen kräver att du känner dig bekväm med både det svenska och engelska språket. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga, är initiativtagande och jobbar proaktivt. Samt är analytisk, noggrann och gillar att jobba både självständigt och i grupp.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Emelie Löfqvist
emelie.lofqvist@sjr.se
0766-471630

Jobbnummer
7068663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):